افت ناچیز قیمت جهانی گندم، سویا و ذرت

کدخبر: ۱۳۵۱۸۱
پس از پیش‌بینی کمتر از انتظار وزارت کشاورزی آمریکا در مورد میزان کاشت گندم، سویا و ذرت، در معاملات روز چهارشنبه قیمت این اقلام کاهش یافت؛ ولی همچنان در نزدیکی بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر معامله شد.  
افت ناچیز قیمت جهانی گندم، سویا و ذرت
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، علی‌رغم افزایش واردات دانه‌های روغنی توسط چین، ذرت مقداری از رشد 1.5 درصدی جلسه گذشته خود را از دست داد و سویا اندکی افت کرد.

قیمت گندم در معاملات شیکاگو با افتی 0.1 درصدی به 4.80 دلار به ازای هر بوشل رسید. تحلیلگران اعلام کردند که با وجود پایین‌ آمدن، قیمت‌ها همچنان توسط برآورد وزارت کشاورزی آمریکا در مورد کاشت کمتر از انتظار گندم در فصل زمستان حمایت می‌شود.

تابین گوری، رئیس استراتژی کشاورزی بانک استرالیا اعلام کرد: «این بررسی شوکی به بازار وارد کرده و ما انتظار سقوط اندکی را داشتیم.»

وزارت کشاورزی ایالات متحده برآورد کرده که میزان کاشت گندم در فصل زمستان 8.5 درصد کاهش یافته و اگر هوا فصلی باشد در برداشت نیز همین مقدار افت مشاهده خواهد شد.این وزارت اعلام کرده که کاشت 36.6 میلیون جریبی گندم زمستانه کمتر از محدوده تجاری برآورد شده و کمترین میزان از سال 2010 بوده است.

قیمت ذرت برای تحویل در ماه پیش‌رو با افتی 0.28 درصدی به 3.55 دلار برای هر بوشل رسید. این در حال بود که در جلسه گذشته رشد 1.4 درصدی را تجربه کرده بود. همچنین دانه سویا نیز بعد از صعود 1.5 درصدی در روز سه‌شنبه امروز با افت 0.17 درصدی بوشلی 8.73 دلار معامله شد. وزارت کشاورزی آمریکا تخمین خود از برداشت دانه‌سویا و تولید ذرت را برای سال جاری کاهش داده است.
 
آمار گمرک چین نشان می‌دهد که این کشور به عنوان بزرگترین خریدار سویا در دنیا، 9.12 میلیون تن دانه سویا در ماه دسامبر خریده که نسبت به 7.39 میلیون تن خرید ماه نوامبر رشدی 23.4 درصدی را نشان می‌دهد. 
    
آژانس عرضه کننده غلات کوناب برزیل، روز سه‌شنبه چشم‌انداز تولید سویای خود را برای سال 2016 به 102.1 میلیون تن کاهش داد ولی با این حال همچنان بیشترین مقدار تولید سویا تاکنون خواهد بود.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید