توزیع چهارمین بسته حمایت غذایی از امروز

کدخبر: ۱۶۳۳۹۷
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایت تغذیه‌ای با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال ( 200 میلیارد تومان ) از امروز (یکشنبه) توزیع می‌شود و سهم هر خانوار حدود یک میلیون و 200 هزار ریال ( 120 هزار تومان) است.
توزیع چهارمین بسته حمایت غذایی از امروز

به گزارش ایرنا علی ربیعی در چهاردهمین اجلاس مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در جمع خبرنگاران افزود:افراد تحت پوشش برای خرید این بسته حدود دو ماه فرصت دارد و با مراجعه به فروشگاه های تعیین شده، سبد غذایی خود را دریافت کنند.

وی افزود: این چهارمین بسته حمایتی غذایی است که در دولت یازدهم برای حمایت از افراد تحت پوشش توزیع می شود و یکی از این بسته ها به صورت خاص برای زنان و کودکان دچار سوء تغذیه است.

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی اضافه کرد: کالاهای مشخصی در این بسته حمایتی پیش‌بینی شده و خانواده‌ها می‌توانند در این چارچوب، به هر میزان که بخواهند خرید کنند، حتی می‌توانند خرید خود را در چند نوبت انجام دهند.

ربیعی درباره بودجه سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت در سال 96 بودجه محدودی دارد، کل بودجه این سازمان 100 هزار میلیارد ریال (10 هزار میلیارد تومان) است که با سایر منابع درآمدی که در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار می‌گیرد، حدود 160 هزار میلیارد ریال می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شرایط محدودیت بودجه ای اقتضا می کند که منابع و مصارف را در سازمان بیمه سلامت مدیریت کنیم و نیاز است به نحوی این اعتبارات مدیریت شود که هزینه ها از سقف 160 هزار میلیارد ریال در سال 96 بیشتر نشود.

وی گفت :تشکیل جلسات شورایعالی بیمه در روزهای گذشته برای تعیین تعرفه های پزشکی سال آینده تشکیل شد، اما چون هنوز بسته کاهش مصارف بیمه ای کامل نشده، تعیین تعرفه های پزشکی سال آینده به بعد از تدوین این بسته در جلسات آینده موکول شد.

به گفته ربیعی، پس از مشخص شدن بسته مصارف و تعرفه های پزشکی، سال آینده به سرعت پیشنهادهای لازم برای تصویب نهایی تعرفه های پزشکی به دولت ارایه خواهد شد.

وزیر کار همچنین از تصویب کلیات تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل در شورایعالی بیمه خبر داد و گفت: قرار است در جلسات بعدی، این خدمات بطور دقیق قیمت‌گذاری شود.

**ایمپلنت تعرفه گذاری می شود

ربیعی یادآور شد: پرستاران و مردم در گذشته نمی‌دانستند قیمت خدمات پرستاران و هزینه های پردختی در منزل چقدر است، اما تصویب شورایعالی بیمه هزینه و تعرفه این خدمات مانند پانسمان، تزریقات و سایر خدمات پرستاری در منزل را به شکل دقیق مشخص و سهم پوشش بیمه ها نیز تعیین شده است.

وی گفت : سایر خدمات سلامت نیز باید تعرفه گذاری شود و برای یک ایمپلنت دو تا 80 میلیون ریال (8 میلیون تومان) از مردم گرفته می شود ، اما برنامه شورایعالی بیمه این است که به سمت تعرفه‌گذاری این خدمات نیز حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، طرح توزیع سبد کالا برای اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی یکی از سیاست های دولت یازدهم است که به اجرا گذاشته می شود.

طرح توزیع سبد کالا شامل اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله مستمری بگیران دستگاه های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و سایر مراجعان نیازمند بهزیستی شامل افراد ضایعه نخاعی، توانبخشی، اجتماعی و درخواست پشت نوبت وسایل توانبخشی است.

مبلغ قابل پرداخت به مشمولان این طرح را برای خانوار یک نفره 300 هزار ریال، خانوار 2 نفره 500 هزار ریال و خانوار 3 نفر به بالا به ازای هر نفر 100 هزار تا سقف یک میلیون و 200 هزار ریال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید