کارخانه داروگر تعطیل شد

کدخبر: ۱۶۴۸۷۴
یک عضو سابق انجمن شویندگان با بیان "با تعطیلی داروگر باید منتظر تعطیلی سایر شرکت‌های وابسته به این برند از جمله تولی‌پرس، تولیددارو، کیوان و حتی روغن جهان باشیم"، گفت: بارها مشکلات شرکت را گفتیم ولی کسی اهمیت نداد.
کارخانه داروگر تعطیل شد

یک عضو سابق انجمن شویندگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: به‌دلیل مشکلات بانکی و مدیریتی طی سالهای گذشته مشکلات این شرکت شدت پیدا کرده و سهم این برند قدیمی در بازار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان "با تعطیلی داروگر باید منتظر تعطیلی سایر شرکت‌های وابسته به این برند از جمله تولی‌پرس، تولیددارو، کیوان و حتی روغن جهان باشیم"، افزود: متأسفانه در طول این سال‌ها نقدینگی این شرکت کاهش و بدهی آن به سیستم بانکی افزایش یافته است اما هر بار که فعالان حوزه شوینده وضعیت وخیم این کارخانه را به وزارت صنعت بیان کردند، هشدارها شنیده نشده و گشایشی ایجاد نشده است.

این عضو سابق انجمن شویندگان سوء مدیریت در کارخانه داروگر را ریشه اصلی مشکلات این کارخانه اعلام و تصریح کرد: هر بار که مشکلات را گفتیم کسی اهمیت نداد تا اینکه امروز کارخانه به تعطیلی رسیده است.

وی در خصوص میزان بدهی این واحد تولیدی که قدمت 90ساله دارد، افزود: به‌صورت دقیق از میزان بدهی این واحد تولیدی به سیستم بانکی اطلاع ندارم اما تا حدودی می‌توان گفت بدهی داروگر به بانک‌ها 800 میلیارد تومان است که این رقم بیش از ارزش دارایی کارخانه است.

به گزارش تسنیم، شرکت "داروگر" با عنوان شرکت سهامی عام کف که دارای شرکت‌های زیرمجموعه‌ای مانند تولی‌پرس، کیوان، تولیددارو، کیمیا ایران و صنایع بسته‌بندی داروگر است که برندهای معتبر و مشهوری چون ریکا، خمیردندان پاوه، صابون نخل زیتون، شامپو پاوه، شوما، دریا، جام و ... را به بازار و مغازه‌ها عرضه می‌کند.

این کارخانه که قدمت 90ساله در تولید انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده دارد به‌دلایلی نامشخص در سال جاری تعطیل شده است و کارگران این شرکت در سال جاری با درهای بسته این کارخانه مواجه شده‌اند. اولین واکنش‌های صورت‌گرفته در این باره، اعطای مرخصی اجباری کارگران این کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیلی است. این مرخصی اجباری از شب عید شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید