اتصال ایمیل به تلگرام!

کدخبر: ۱۶۰۰۰۹
شما می توانید با اپلیکیشن تلگرام ضمن چک کردن تلگرام خود تمام ایمیل های خود را نیز چک کنید. هم چنین با این ترفند می توانید از تبلیغات مزاحم سایت های مختلفی که به هنگام ثبت نام از شما ایمیل می خواهند، خلاص شوید.

ترفندستان؛ ا مروزه اکثر افراد ایمیل های متعددی دارند که هر کدام از آن ها به منظور خاصی ساخته شده است. ایمیل های دانشجویی، کاری، شخصی و... از انواع مختلف ایمیل به حساب می آیند که هر کدام از افراد به حسب اهداف خاصی آن ها را ایجاد می کنند. با ترفندی که امروز آموزش خواهیم داد خواهید توانست تمام ایمیل های خود را به اپلیکیشن تلگرام متصل کنید و با یک تیر دو نشان را بزنید.

این گونه خواهید توانست به صرف چک کردن تلگرام خود تمام ایمیل های خود را نیز چک کنید. هم چنین با این ترفند می توانید از تبلیغات مزاحم سایت های مختلفی که به هنگام ثبت نام از شما ایمیل می خواهند، خلاص شوید که این موضوع نیز در ادامه مورد بحث قرار می گیرد.

برای این کار می توانیم از دو ربات تلگرام استفاده کنیم. ربات Telegram Email و ربات Fake Mail هر دو پتانسیل اجرای این ترفند را دارند؛ اما با توجه به بررسی های میدانی، ربات Fake Mail کارکرد بهتری در اجرای این ترفند دارد و توصیه می کنیم فرآیند آموزش ترفند را از طریق این ربات پیگیری کنید (هر چند ربات Telegram Email قابلیت های بسیاری از جمله ارسال ایمیل را نیز داراست و بدین لحاظ بر Fake Mail برتری دارد؛ اما با قابلیت Auto Forward مشکل دارد و متن پیغام های Forwardشده را به درستی نمایش نمی دهد).

در قدم اول ابتدا لینک ربات را از https://telegram.me/fakemailbot اجرا کنید یا در تلگرام خود در قسمت جستجو عبارت fakemailbot را جستجو کنید.

ایمیل

سپس دکمه ی Start را برای شروع کار با ربات بزنید.

ایمیل

در صورتی که میخواهید یک آدرس ایمیل با نام سفارشی داشته باشید بر روی عبارت set و در صورتی که آدرس ایمیل برای تان اهمیتی ندارد از گزینه ی generate استفاده کنید.

ایمیل

برای سهولت بیشتر می توانید از دستور generate استفاده کنید تا دردسر انتخاب یک نام منحصربه فرد را نداشته باشید؛ در هر صورت چه از طریق دستور set و چه از طریق دستور generate، نهایتاً ربات به شما یک آدرس خواهد داد که آدرس مذکور با عبارت hi2.in پایان می پذیرد. این آدرس مختص به شماست و تمام ایمیل هایی که به این آدرس ارسال شوند فوراً در حساب تلگرام شما نمایش داده خواهند شد. آدرسی که ربات به شما اختصاص داده است را جایی یادداشت کنید چون در مراحل بعدی لازم است از آن استفاده کنید. این آدرس تحت چنین قالبی خواهد بود:

xgvon@hi2.in

با این اوصاف کار شما در تلگرام تمام شده است. برای ادامه مراحل باید به ایمیل اصلی خود بروید و با استفاده از قابلیت بازارسال خودکار (Auto Forward) تمام ایمیل های خود (یا آن ایمیل هایی که مایلید در حساب تلگرام نمایش داده شوند) را به این آدرس به طور خودکار Forward کنید. تمامی ایمیل های فورواردشده در تلگرام تان نمایان می شود. همچنین هر ایمیلی که به آدرس ایمیل جدیدتان ارسال گردد.

بدین منظور به ایمیل اصلی خود بروید و در بخش تنظیمات به دنبال عبارتی تحت عنوان Auto Forward یا مشابه آن بگردید و مراحل را طی کنید. طبعاً نحوه انجام این کار در هر کدام از سرویس های ایمیل متفاوت است و شرح تمام آن ها در این مقال نمی گنجد؛ بنابراین از باب نمونه در ادامه نحوه ی اتصال سرویس Gmail به این ربات را شرح خواهیم داد:

ابتدا در صفحه ی اصلی بر روی عکس چرخ دنده کلیک کرده و عبارت تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

ایمیل

بر روی قسمت باز ارسال و POP/IMAP (یا به انگلیسی Forwarding and POP/IMAP) کلیک کنید.

ایمیل

در صورتی که تاکنون از باز ارسال استفاده نکرده باشید صفحه ای مانند زیر نمایان خواهد شد که تنها حاوی دکمه ی «افزودن باز ارسال» (Add a forwarding address) خواهد بود. بر روی این دکمه کلیک کنید.

ایمیل

نکته: دقت داشته باشید که در سرویس گوگل فقط به یک اکانت می توانید از این طریق ایمیل بفرستید، بنابراین اگر قبلاً آدرس دیگری برای باز ارسال تعیین کرده باشید یا باید پس از افزودن آدرس باز ارسال، آدرس اخیر را به آدرس پیش فرض تغییر دهید یا اینکه این ترفند را از طریق ساخت فیلتر پیگیری کنید.

بعد از کلیک بر روی دکمه ی مذکور پنجره ای باز می شود (ترفندستان) که باید آدرس ایمیل Fake خود را در آن وارد کنید. اگر به خاطر داشته باشید در مراحل قبل از شما خواستیم آدرسی که بات به شما می دهد را یادداشت کنید. این آدرس را در این مرحله Paste کنید. گزینه ی بعدی (Next) را انتخاب کنید و در صفحه ی بعدی نیز ادامه (Proceed) را انتخاب کنید.

ایمیل

بعد از این مرحله فوراً برای شما در تلگرام یک پیام به شکل زیر خواهد آمد. در پیام مذکور یک لینک وجود دارد که طبیعتاً باید با تأیید آن فرآیند اتصال ایمیل به تلگرام کامل شود اما متأسفانه این لینک عمدتاً به درستی کار نمی کند. بدین لحاظ لازم است عددی که تحت عنوان Confirmation code در تلگرام ارسال شده است را در Gmail در بخش تأیید صحت (verify) که در تصویر قرمز شده است وارد کنید و دکمه ی تأیید صحت (verify) را بزنید.

چک کردن تلگرام با ایمیل

 چک کردن ایمیل

به همین ترتیب می توانید سایر ایمیل های خود را نیز به این بات متصل کنید و به محض اینکه ایمیلی به شما برسد از آن مطلع خواهید شد و کافی است به تلگرام خود سر بزنید. این ترفند به ویژه برای ایمیل های دانشجویی مفید است؛ زیرا غالباً این ایمیل ها از پروتکل های POP یا IMAP ارائه خدمت نمی کنند و عملاً هیچ راهکاری جز بازبینی هفتگی یا روزانه ی آن ها وجود ندارد؛ اما این ترفند نیازمند پشتیبانی از هیچ پروتکلی نیست؛ بنابراین در مورد ایمیل های دانشجویی بسیار مفید است. برای اتصال این ایمیل ها کافی است قابلیت Auto Forward در سرویس دهنده این ایمیل ها را پیدا کنید که اصولاً کار سختی نیست؛ برای مثال در برنامه Microsoft Outlook Web Access که برخی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه شهید بهشتی تهران از آن استفاده می کنند در قسمت Rules می توانید این امر را به سرانجام برسانید.

در پایان باید توجه داشته باشید که این ربات توانایی تولید ایمیل های Fake زیادی را دارد که علاوه بر مقصود فوق می توانید از آن ها در ثبت نام های خود استفاده کنید. همان طور که مستحضرید بسیاری از وب سایت ها به هنگام استفاده از امکانات سایت شما را الزام به ثبت نام می کنند و این امر منوط به ارائه ی آدرس ایمیل است. برای فرار از پیغام های آزاردهنده ی این وب سایت ها نیز می توانید از این آدرس ایمیل جدیدتان استفاده کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید