مسیریابی با استفاده از تی‌شرت هوشمند

کدخبر: ۱۶۱۷۳۵
کمپانی هندیBroadcast Wearables، توانسته یک تی‌شرت ردیاب سلامت را طراحی و تولید کند که به سیستم مسیریابی مجهز است.

به گزارش کلیک، تی‌شرت هوشمند تولید شده با نام سیگنال (Sygnal) می‌تواند تعداد گام‌های کاربر، مقدار کالری سوزانده شده و طبقات پیموده شده را شمرده و اندازه ‌گیری نماید، علاوه بر این قادر است که مسیر را به کاربر نشان دهد.

قطعات الکترونیکی در تی‌شرت سیگنال تعبیه گردیده و یک اپلیکیشن همراه نیز با این فناوری همگام سازی می‌شود. زمانی که کاربر این تی‌شرت را تهیه می‌کند، باید اپلیکشن آن را دانلود کرده و با تی‌شرت همگام سازی نماید.

بعد از طی کردن مراحل فوق احتیاج به کار دیگری نبوده و کاربر روال قبل زندگی خود را دنبال می‌کند و در پایان روز سیگنال همه‌ی جزئیات را پیگیری کرده و آن‌ها را با اپلیکیشن نصب شده همگام سازی خواهد کرد. اپلیکیشن جزئیات بیشتری را درباره‌ی مقدار فعالیت انجام شده توسط کاربر، گام‌های برداشته شده و مقدار کالری مصرفی را ارائه می‌کند.

یک کنترل کننده کوچک همراه باتری و مدارها درون یک جعبه با ابعادی هم اندازه بسته بیسکویت قرار داده شده است که علاوه بر ضد آب بودن، فاقد پرتوهای مضر نیز است. لازم به ذکر است هیچ مشکلی برای باتری این تی‌شرت هنگام شستشو به وجود نخواهد آمد. کنترل کننده این تی‌شرت از طریق بلوتوث به برنامه متصل می شود و دوام باتری آن نیز پنج روز است، علاوه بر این دارای دکمه روشن و خاموش در آستین نیز می باشد.

محققان در حدود چهار ماه وقت را صرف تحقیق و توسعه این تی‌شرت کرده و موفق شدند آن را به سیستم GPS مجهز نمایند. سیستم هدایتگر با GPSS گوشی موبایل همگام سازی می‌شود. زمان تعیین مسیر و هنگامی که لزوم گردش به طرفین وجود داشته باشد، کاربر لرزشی را در سمت راست یا چپ این تی‌شرت احساس می‌کند. سیگنال تا آوریل ۲۰۱۷ به بازار عرضه می گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید