مرسدس بنز دریاها

کدخبر: ۱۶۲۴۵۸
صنعت قایق‌سازی یکی از صنایع مهم و پیچیده است که به دانش فنی بسیار بالایی نیاز دارد. به دلیل پیچیده بودن ساخت قایق‌های مدرن و پیشرفته، کشورهای محدودی در زمینه ساخت قایق‌های پرقدرت و سبک و در عین حال مستحکم فعالیت دارند. قایق‌های تندرو و پر قدرت همانند صنعت خودرو‌سازی نیازمند صنایع مرتبط زیادی است که همانند شبکه‌ای گسترده به هم مربوط هستند. هر جا که صحبت از سرعت و قدرت باشد خودرو‌سازان و لوکس سازان در آنجا حاضر می‌شوند و در میان خودرو‌سازان برخی شرکت‌ها همواره در بخش ساخت قایق‌های لوکس و قیمتی فعالیت قابل توجه دارند و در گذشته از محصولات دریایی خود رونمایی کرده‌اند.
مرسدس بنز دریاها

به گزارش اقتصادنیوز ، شرکت مرسدس بنز AMG به‌عنوان یکی از زیر‌مجموعه‌های معروف مرسدس بنز در زمینه ساخت خودروهای لوکس و پر قدرت فعالیت دارد و در آستانه 50 سالگی اش با یکی از شرکای دریایی خود با نام ریسینگ سیگارت به دنبال جشنی متفاوت است تا هر دو شرکت محصولی مشترک را با قابلیت‌های خاص و جالب معرفی کنند. این دو گروه از سال 2007 همکاری در زمینه ساخت قایق‌های پر سرعت را آغاز کرده‌اند. این جشن در واقع به مناسبت 50 سال فعالیت AMG و 20 سال فعالیت ریسینگ سیگارت برگزار خواهد شد که به‌عنوان دو گروه بزرگ صنعتی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این دو غول بزرگ که هر کدام در کار خود خود تبحر خاصی دارند به قایقی 3100 اسب بخاری فکر می‌کنند که مزیت‌ها و قابلیت‌های زیادی دارد و با توجه با خبر ساخت قایقی پر قدرت توسط لکسوس مرسدس بنز‌ای ام جی و ریسینگ سیگارت به محصولی خاص رسیده‌اند که نسبت به مدل 850 اسب بخاری لکسوس قایقی فوق العاده‌ای به نظر می‌رسد که روح مرسدس بنز را با خود به محل رونمایی اش میامی می‌برد دقیقا همان جایی که لکسوس هم حضور خواهد یافت. نامی که برای این محصول مشترک در نظر گرفته شده است مارودر AMG است که با ظاهری آیرودینامیکی علاوه بر آب و هوا را هم می‌شکافد و به پیش می‌رود. در کنار قدرت اعجاب‌آور این قایق تند‌رو بدنه آن هم از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن نهایی به مقدار قابل توجهی کاهش و استحکام آن افزایش پیدا کند. تغییراتی که در نسخه نهایی مارودر AMG داده شده است باعث کاهش 590 کیلوگرم از وزن قایق نسبت به نسخه قبلی شده است.

این قایق قرار است محصولی الهام گرفته از مرسدس بنز AMG GT باشد و همانند این خودرو از هر لحاظ کم نظیر ساخته شده است. فیبرکربن نه تنها در بدنه قایق استفاده شده است بلکه بخش کابین و عرشه هم مورد استفاده قرار گرفته است و همین موضوع باعث شده است که وزن قایق به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند. استفاده گسترده از فیبرکربن و کامپوزیت‌های بسیار محکم طراحی قایق را هم تحت تاثیر قرار داده و طراحان با استفاده از انعطاف پذیری این مواد بر زیبایی مارودر افزوده‌اند. فضای درونی مارودر به گونه‌ای طراحی شده است که برای 5 نفر فضای کافی وجود دارد تا از سفر دریایی خود لذت ببرند و در دور‌ترین نقطه‌ها نسبت به ساحل به ماهیگیری پرداخته و از بودن در دل دریای زیبای کارائیب لذت ببرند.

در زیر بدنه جذاب و پیشرفته این قایق بنز دو قلب تپنده گنجانده شده است که در صورت نیاز قلب دوم وارد مدار شده و به تولید نیرو خواهد پرداخت. در حالی که نیاز است که سفری تفریحی داشته باشید و از لذت حرکت نرم و ملایم در دریا استفاده کنید حالت پلژر فعال می‌شود و موتور 1350 اسب بخاری نیروی مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر نیاز به سرعت بیشتری داشته باشید فقط کافی است که با فشار دادن اهرم گاز و قرار دادن قایق در حالت ریس (مسابقه)موتور دوم فعال و قدرت خروجی موتور به‌طور خالص به 3100 خواهد رسید.

اطلاعاتی در رابطه با حداکثر سرعت مارودر فاش نشده است، اما با توجه به رقبا و قدرتی که در اختیار دارد به نظر می‌رسد امکان رسیدن به سرعت‌های بالا به راحتی برای این بنز قایقی فراهم باشد. مرسدس بنز در بخش طراحی هم نظرات خاص خودش را اعمال کرده است و می‌توان دید که این قایق تندرو و مسابقه‌ای فضای کافی و راحت برای 5 نفر را در خود تدارک دیده است تا بتوانند در گشت و گذارهای دریایی علاوه بر سرعت بسیار بالا آرامش کافی هم داشته باشند.

عموما شرکت‌های خودروسازی در قالب همکاری با یک قایق‌ساز وارد این حوزه می‌شوند و به تولید و طراحی محصولاتی می‌پردازند که علاوه بر تبلیغات گسترده جنبه‌های مالی خوبی هم برای هر دو شریک در بر خواهد داشت.

crt-50-amg-gt-r-9-hires-source

crt-50-amg-gt-r-7-hires-source

crt-50-amg-gt-r-6-hires-source

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید