چگونه به سادگی زندگی بهتر و شادتری داشته باشیم!

کدخبر: ۱۶۴۱۹۲
مطمئنا همه ما خواهان یک زندگی سالم و با نشاط هستیم. اما شاید نحوه زندگی ما صحیح نیست که دچار روزمرگی و روزهای کسالت بار شده ایم. برای اینکه روز های خسته کننده و بیمار گونه را پشت سر بگذاریم و یک زندگی پر از نشاط و سلامتی را در پیش بگیریم نیاز به هزینه و کارهای دشوار نیست.

 نت نوشت؛ بلکه راه های ساده ای برای رسیدن به این منظور وجود دارد که با رعایت کردن این چند مرحله بهبود قابل توجهی در روند زندگی و سلامتی مان مشاهده خواهیم کرد. بسیاری از این راه ها بسیار ساده و بدیهی به نظر می رسند اما اگر همه این موارد را در زندگی روزمره به کار ببندیم خواهیم دید که روند زندگی سالم تری را در پیش خواهیم داشت.

قسمت ۱: مواد غذایی سالم را انتخاب کنید

۱ . مواد غذایی را انتخاب کنید که دارای حداقل میزان چربی های ناسالم باشد

چربی های ناسالم یعنی چربی های ترانس و اشباع شده همگی سطح کلسترول بد خون ( LDL ) را بالا می برند و این یعنی افزایش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی.

۲ . در حد اعتدال از چربی های سالم مصرف کنید

چربی های اشباع نشده و امگا ۳ روغن های سالمی هستند که سطح LDL  خون را بالا نمی برند و در عوض سطح کلسترول خوب بدن (HDL) را بالا می برند و این یعنی کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی.

۳ . از شرینی ها و کربوهیدرات ها دوری کنید

مصرف نوشابه، نان سفید، شیرینی ها و آبمیوه های غیرطبیعی را به حداقل برسانید و آبمیوه های طبیعی و تازه و میوه های تازه و نان های سبوس دار را جایگزین این مواد غذایی کنید.

۴ . به جای غذاهای فراوری شده طیف های وسیع مواد غذایی طبیعی را مصرف کنید

به جای استفاده از غذاهای فراوری شده و ناسالم از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. شیر و ماست و پنیر کم چرب را برای اطمینان از دریافت حداکثر کلسیم به بدن تان انتخاب کنید. از گوشت بدون چربی و حبوبات برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن بهره ببرید. نان های سبوس دار و برنج قهوه ای را در رژیم غذایی تان بگنجانید و میوه ها و سبزیجات تازه را که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند را به وفور استفاده کنید.

۵ . در حد امکان از فراورده های ارگانیک استفاده کنید

تا جایی که می توانید از غذاهای ارگانیک استفاده کنید. مواد غذایی طبیعی را جایگزین مواد غذایی حاوی نگهدارنده ها کنید. احتمالا در اطراف خانه شما نیز فروشگاه های توزیع مواد غذایی ارگانیک مانند لبنیات سنتی وجود دارد.

قسمت ۲: ورزش کنید

۱ . از ورزش های کششی زیاد استفاده کنید

ورزش های کششی برای شروع و پایان ورزش شما بسیار مناسب هستند. این تمرینات باعث گرم شدن عضلات در ابتدای ورزش و رفع خستگی عضلات در انتهای ورزش می شوند.

۲ . ۳ تا ۵ بار در هفته به باشگاه بروید

در برنامه هفتگی تان رفتن به باشگاه ورزشی را حتما بگنجانید. باشگاه رفتن شما را مجبور به انجام فعالیت های ورزشی می کند. از طرفی شما ورزش را زیر نظر کارشناس و متخصص انجام می دهید. حداقل نیم ساعت الی یک ساعت در روز را ورزش های قدرتی و کاردیو انجام دهید.

۳ . در خانه یا خیابان محل تان پیاده روی کنید

اگر پارک در اطراف محل زندگی تان وجود دارد به آن جا بروید و در هوای آزاد حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی با سرعت متوسط کنید.

۴ . از کارهای روزمره تان لذت ببرید

خانه داری، آشپزی، باغبانی و … اگر با لذت و با رعایت اصول انجام شوند می تواند نوعی ورزش به شمار برود و بدن شما را تقویت کند.

۵ . ماشین را کنار بگذارید

اگر محل کار و یا مدرسه و یا دانشگاه تان نزدیک است سعی کنید با ماشین یا دوچرخه رفت و آمد کنید. از وسیله نقلیه تان حداقل استف

هر گاه که با یک رژیم سالم وزن خودتان را پایین آوردید سعی کنید که از یک رژیم سالم برای حفظ وزن سالم خود استفاده کنید تا مجبور نباشید که مرتبا نگران افزایش وزن باشیاده را کنید.

قسمت ۳: عادات غلط و ناسالم را کنار بگذارید

۱ . وزن تان را کنترل کنیدد. از کاهش و افزایش وزن تان جلوگیری کنید و سعی کنید که همیشه وزنتان را کنترل کنید.

۲ . از رژیم های غذایی ناسالم اجتناب کنید

به هر قیمتی نخواهید که وزنتان را پایین بیاورید. بسیاری از تبلیغات هایی که در تلویزیون مشاهده می کنید ناسالم و مضر هستند. قرص ها و مکمل ها را استفاده نکنید مگر اینکه تحت نظر پزشک باشید و او به شما این مواد را تجویز کند.

۳. در حد اعتدال ورزش کنید

ورزش کردن بسیار عالی است اما باید در حد اعتدال باشد. ورزش بیش از حد می تواند به بدن شما آسیب برساند. بدن نیاز به استراحت دارد پس حتما مطمئن شوید که بدن شما به اندازه کافی استراحت می کند.

۴ . وزن ایده آل تان بدن تان را کسب کنید

از یک متخصص برای دانستن وزن ایده آل تان کمک بگیرید. اضافه وزن و کمبود وزن می تواند منجر به بیماری شود. هر فرد وزن ایده آل خودش را دارد.

۵ . از سیگار و الکل به شدت دوری کنید

۶ . به مقدار کافی بخوابید

استراحت ناکافی می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و افزایش وزن شود. بنابراین مطمئن شوید که خواب کافی دارید.

قسمت ۳: بهداشت را همواره رعایت کنید

۱ . روزانه دوش بگیرید

اگر فعالیتی داشته اید که منجر به عرق کردن شده است حتما دوش بگیرید .

۲ . از مسواک و نخ دندان استفاده کنید

استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت صحیح و اصولی نه تنها مانع از خراب شدن و پوسیدگی دندان های شما می شود، بلکه از بیماری های قلبی نیز پیشگیری می کند.

۳ . همیشه پاهایتان را تمیز کنید

همواره کف پاها و بین انگشتان پایتان را تمیز کنید و نگذارید که پایتان بوی بد بگیرد.

۴ . همواره لباس تمیز بپوشید

همیشه لباس های معطر و تمیز بپوشید. مخصوصا لباس زیر و جوراب هایتان را هر روز عوض کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید