گفتگوی تلفنی روحانی و امیر قطر / ارسال سیگنال قوی برای اعراب

کدخبر: ۱۶۹۹۸۷
عصر دیروز رئیس جمهوری کشورمان با امیر قطر به صورت تلفنی گفتگو کرد. این گفتگو اگر سه روز قبل اتفاق افتاده بود می توانست گفتگوی مقامات دو کشور همسایه باشد.
گفتگوی تلفنی روحانی و امیر قطر / ارسال سیگنال قوی برای اعراب

به گزارش اقتصادنیوز اما گفتگوی حجت الاسلام حسن روحانی و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در شرایطی عصر شنبه برقرار شد که قطر در یک بحران تمام عیار وارد مناقشه با اعراب و به طور ویژه عربستان شده است. 

از این رو این تماس تلفنی می تواند تا سطح ارسال یک پیام به کشورهای منطقه بالا بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش و ماه مبارک رمضان را ماه تقویت برادری میان مسلمانان برشمرد و بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و آرامش را تاکید کرد.

رییس جمهوری با بیان این که ایران برای گسترش روابط خود با کشورهای همسایه و به ویژه کشور برادر قطر اهمیت زیادی قائل است، اظهار داشت: یکی از اصول سیاست خارجی ما تداوم همکاری با کشورهای همسایه در خلیج فارس است و معتقد هستیم با اراده مستحکم دو طرف می توانیم موانع موجود را برطرف و پیوندهای برادری را تقویت کنیم.

جملات طلایی امیر قطر در این گفتگو را باید در این دو جمله خلاصه کرد. شیخ تمیم در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی دکتر روحانی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهار داشت: ما معتقدیم که در مسیر تقویت بیش از پیش روابط ایران و قطر هیچ مانعی وجود ندارد.

این جملات در حالی عنوان می شود که عربستان می کوشد تا دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را از ایران دور کند.

امیر قطر همچنین گفت که به دستگاه های ذیربط در کشورش دستور خواهد داد با هدف گسترش همکاری های تهران - دوحه بر تلاش های خود بیفزایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید