آمار ولخرجی های سرسام آور مورینیو در مورد خرید بازیکن

کدخبر: ۱۷۵۲۱۱
ولخرجی‌های سرمربی پرتغالی در تیم‌هایی که حضور داشته باعث شده است که او تنها از سه باشگاه بزرگ برای خرید بازیکن، کمتر هزینه کرده باشد.
آمار ولخرجی های سرسام آور مورینیو در مورد خرید بازیکن

منچستریونایتد پس از خرید روملو لوکاکو به ارزش ۸۵ میلیون یورو تاکنون در این تابستان ۱۲۰ میلیون برای خرید بازیکن هزینه کرده است. آقای خاص پس از خرید پوگبا در تابستان سال گذشته گفت: فوتبال و نقل و انتقالات کنونی دیوانه هستند. انتقال‌های گران قیمت در این روزها سه سال پیش می‌توانست ارزان باشد. شکستن رکوردها دلیلی برای غمگین بودن نیست، نشان دهنده بزرگی باشگاه است. پوگبا پس از پیوستن به یونایتد به عنوان گران‌ترین انتقال جهان فوتبال معرفی شد اما این خرید گران قیمت در فصل بعد با لوکاکو ادامه یافت تا جزیی از پول‌هایی شود که تیم‌های مورینیو برای خرید بازیکن هزینه کردند.

مورینیو در زمان حضورش در پورتو ۱۱.۷ میلیون یورو (از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴)، در چلسی ۷۱۴.۵ میلیون (۲۰۰۷ – ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ – ۲۰۱۳)، در اینتر ۱۵۲.۳ میلیون (۱۰-۲۰۰۸)، در رئال مادرید ۱۷۷.۵ میلیون (۱۳ – ۲۰۱۰) و در منچستریونایتد ۳۰۵ میلیون (تا به امروز ۲۰۱۶) برای خرید بازیکن هزینه کرد یعنی ۱۰۳۶۱ میلیون یورو در ۱۵ سال مربی‌گری‌اش! در این مدت تنها تیم‌های منچسترسیتی، چلسی و رئال مادرید بیشتر از سرمربی پرتغالی هزینه کردند. جالب اینجا است که مورینیو زمانی که در سانتیاگو برنابئو (مادرید) و استمفورد بریج (چلسی) بود با بازیکنانی مانند آنخل دی ماریا (۳۳ میلیون)، فابیو کونترائو (۳۰ میلیون)، لوکا مودریچ (۳۰ میلیون)، شفچنکو (۴۳.۳ میلیون)،‌ دروگبا (۳۸.۵ میلیون) و اسین (۳۸ میلیون) خرج کرد.

دو قرارداد گران قیمت در زمان مورینیو

منچستریونایتد، بارسلونا،‌ لیوروپول، یوونتوس و... پشت سر تیم‌های مورینیو هستند. سرمربی پرتغالی در این مدت توانست ۲۵ جام را فتح کند. او در نقل و انتقالات رقیب ندارد. او در مقایسه با دیگر سرمربیان مانند پپ گواردیولا و آرسن ونگر بی‌رقیب است. گواردیولا در تیم‌های بارسلونا، بایرن مونیخ و منچسترسیتی ۸۳۸.۵ میلیون و آرسن ونگر در ۲۱ سال حضورش در آرسنال تنها ۸۵۶ میلیون هزینه کرده است.

هزینه های تیم‌های مورینیو برای خرید بازیکن

۱- پورتو (۲۰۰۴ – ۲۰۰۲): ۱۱.۷ میلیون یورو

۲- چلسی (۰۷-۲۰۰۴ ، ۱۵-۲۰۱۳): ۷۱۴.۵ میلیون یورو

۳- اینتر (۱۰-۲۰۰۸) ۱۵.۳۳ میلیون یورو

۴- رئال مادرید (۱۳-۲۰۱۰): ۱۷۷.۵ میلیون یورو

۵- منچستریونایتد (تاکنون – ۲۰۱۶): ۳۰۵ میلیون یورو

یونایتد ۶ بازیکن به ارزش ۳۰۵ میلیون یورو در زمان مورینیو خریده است که پوگبا با ۱۰۵ میلیون و لوکاکو با ۸۵ میلیون خریدگران‌ترین خریدهای این سرمربی هستند. بازیکن پیشین اورتون و لیندلوف (۳۵ میلیون یورو) در این فصل به یونایتد پیوستند اما تنها خرید های این تیم نخواهند بود چون یونایتد قرار است بازیکنان زیادی را به تیم خود بیفزاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید