زمان برگزاری کنکور سراسری 97 اعلام شد

کدخبر: ۱۷۸۴۷۵
رئیس سازمان سنجش گفت: از سال آینده کنکور هفته اول تیرماه برگزار می شود و زمان برگزاری تداخلی با ماه رمضان ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد،  با اشاره به زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۷ اظهار کرد: از سال آینده کنکور هفته اول تیرماه برگزار می شود و زمان برگزاری تداخلی با ماه رمضان ندارد.

 وی بیان کرد: ۱۲ درصد کل رشته‌ها بدون آزمون است که ۲۸ درصد رشته‌های دوره‌های روزانه بدون آزمون پذیرش می‌شود و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بوده که ثبت‌نام آن‌ها از ۱۹ تا ۲۳ مرداد ماه است.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: در سال آینده زمان برگزاری کنکور بر اساس استاندارد برگزار می‌شود و در دوره جدید ۶،۳،۳ ملاک مقطع برگزاری امتحانات نهایی است.

وی بیان کرد: داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه آزاد پس از دیدن رتبه و امتیاز خود با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

خدایی عنوان کرد: هفته آخر مرداد ماه زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است و رشته‌های مورد تأیید این دانشگاه همان رشته‌هایی است که دبیرخانه شورای سنجش آموزش تکمیلی وزارت علوم اعلام کرده و اسامی همه آن‌ها در سایت این وزارتخانه آورده شده است و ملاک پذیرش همین رشته‌ها است و اگر تغییری ایجاد شود نتایج قطعی را در سایت اعلام می‌کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید