چگونه با پول کم پس انداز کنیم؟

کدخبر: ۱۸۹۱۹۸
چگونه پول جمع کنیم؟ اوضاع مالی یکی از مسائلی است که بسیار برای ما مهم است و هر کسی سعی می کند که اوضاع مالی خوبی داشته باشد.

به گزارش برترین ها؛ چگونه پول جمع کنیم؟ اوضاع مالی یکی از مسائلی است که بسیار برای ما مهم است و هر کسی سعی می کند که اوضاع مالی خوبی داشته باشد. در گام اول باید بدانید که اوضاع مالی هر کسی به خودش مرتبط است و می تواند اقداماتی انجام بدهد که این اوضاع را تغییر دهد.چگونه با پول کم پس انداز کنیم؟ چگونه خرج کنیم ؟ چگونه مخارج خود را کنترل کنیم؟ چگونه پول خود را دو برابر کنیم ؟ چگونه سریع پول جمع کنیم ؟چگونه ولخرجی نکنیم ؟پولهایمان را چه کنیم ؟ چگونه پس انداز داشته باشیم ؟ این ها سوالاتی است که در ذهن شماست ! در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

روش های برای جمع کردن پول

شاید شما هم همیشه در ذهن خود سوال کنید که چگونه پول جمع کنیم؟ و جمع کردن پول به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنتان باشد. باید بدانید که تکنیک های متنوعی وجود دارد که سبب می شود شما پول جمع کنید ولی هیچ یک نمی تواند به تنهایی کارساز باشد بلکه باید در کنار یکدیگر باشند تا نتیجه ی حاصل شود.

در ادامه این مطلب به برخی از تکنیک ها اشاره شده است ولی برای همه افراد نمی توانند مفید باشد و باید برای به نتیجه رسیدن زمان زیادی را صرف کرد.دقت داشته باشید هیچ چیز به یکبار نمی تواند معجزه کند.

تکنیک های برای جمع آوری کردن پول

۱)سپرده گذاری در بانک ها :

اگر مقداری پول دارید که می خواهید آن را برای دراز مدت سپرده گذاری کنید می توانید با جستجو بین بانک ها ، بانکی را انتخاب کنید که سود بیشتری به شما میدهد.

۲)کنار گذاشتن کارهای بی فایده :

اگر از افرادی هستید که زمان زیادی را پای تلویزیون می گذارنید به شما توصیه می کنیم انجام آنها را کم کنید تا هم در هزینه های برق صرف جویی کنید و هم تحت تاثیر تبلیغات بیهوده قرار نگیرید.

۳)فروش وسایل بدون استفاده :

اگر وسایلی دارید که استفاده ی از آن ندارید، آن را بفروشید و پولش را برای جایی دیگری در نظر بگیرید.

۴)استفاده از کوپن های تخفیف:

اگر میخواهید خریدهای روزانه تان را انجام بدهید به دنبال فروشگاههای باشید که کوپنهای تخفیف به مشتریانشان میدهند.

۵)استفاده از قانون سی روز را فراموش نکنید :

اگر تصمیم گرفتید چیزی بخرید یا هوس کردید چیزی بخرید سعی کنید سی روز آن خرید را به تعویض بیاندازید تا متوجه شوید آیا واقعا آن خرید ضرورت دارد یا خیر.

۶)اگر می خواهید کادو بدهید، خودتان دست بکار شوید :

گاهی افرادی هستند که برای کادو سریعا به مغازه ها و فروشگاها مراجعه می کند ولی اگر هنری دارید سعی کنید خودتان چیزی را بسازید که اینگونه کادوی شما ارزش بیشتری نیز دارد.

۷)تهیه لیست خرید :

پیش از اینکه به خرید بروید یک لیست خرید برای خود بنویسید و مطابق آن خریدهای لازم را انجام بدهید. چیزهای بیهوه و غیر ضروری را نخرید.

۸)شام خوردن در خانه را جایگزین رستوران و غذای بیرون کنید :

اگر میخواهید دوستان خود را به شام دعوت کنید سعی کنید غذای خانگی درست کنید و آتشی کوچک در حیاط منزل به پا کنید و از کنار یکدیگر بودن لذت ببرید به جایی انکه هزینه های زیاد را صرف غذا رستوران کنید.

۹)از خرید لباس های زیاد بپرهیزید :

گاهی افرادی برای هر مهمانی و مجلسی که می روند لباس نو می خرند ، سعی کنید لباس های قدیمی خود را اگر پاره شده به طرز خلاقانه تعمیر کنید و از خرید لباس اضافه خودداری کنید.

۱۰)برای تفریح کودکان هزینه های زیاد را صرف نکنید:

کودکان بیش از هر چیزی به شما نیاز دارند نه پول . سعی کنید اسباب بازی و وسایل سرگرم کننده ی برایشان بخرید که قیمت های معقول و پایین دارند مانند توپ ، پازل و …

۱۱)مصرف دخانیات را کنار بگذارید :

اگر دخانیات مصرف می کنید آن را ترک کنید و برای همیشه پول خریدش را ذخیره کنید.

۱۲)وسایل کم مصرف را جایگزین پر مصرف ها کنید:

هر گونه وسایل پر مصرف در خانه تان را با کم مصرف ها جایگزین کنید مانند لامپ ها.

۱۳)از خرید اجناس بی کیفیت بپرهیزید :

اینگونه مجبور نیستید هر بار وسایل جدید بخرید.

۱۴)حواستان به ماشین تان باشد :

سعی کنید همواره ماشینتان را چک کنید که اگر مشکل کوچکی وجود دارد آن را برطرف کنید تا سبب ایجاد آسیب جدی نشود.

۱۵)فروشگاههای را انتخاب کنید که جنس مناسب تری می فروشند و البته هر زمانی که استرس دارید خریدی انجام ندهید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید