حمله جنگنده های ترکیه به مناطقی در اقلیم کردستان عراق

کدخبر: ۱۹۰۱۱۷
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که جنگنده های ترکیه برای دومین بار در طول ماه جاری، مناطق کوهستانی نزدیک شهر «سلیمانیه» کردستان عراق را هدف حملات خود قرار دادند.
حمله جنگنده های ترکیه به مناطقی در اقلیم کردستان عراق

به گزارش فرانس پرس، «کامران حسن» فرماندار شهر «ماوت» واقع در شرق استان «سلیمانیه» عراق، گفت: جنگنده های ترکیه برای دومین بار در طول ده روز گذشته، کوهستان «اسوس» در شهر ماوت، در فاصله 55 کیلومتری شمال شهر «سلیمانیه» را بمباران کردند.

این منطقه محل حضور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است.

شهر سلیمانه در شمال عراق و یکی از سه استان اقلیم کردستان این کشور به شمار می رود که با بحران ناشی از برگزاری همه پرسی در مهر ماه سال جاری، مواجه است.

حسن افزود: جنگنده های ترکیه، مناطق یاد شده را به مدت 45 دقیقه بمباران کردند. این حملات در مقایسه با حملات این جنگنده ها در 13 آبان،طولانی تر و شدیدتر بود.

به گفته این مسئول کُرد، این حملات، تلفات جانی در پی نداشت.

در همین حال ستاد کل ارتش ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 115 عضو پ.ک.ک در پی بمباران جنگنده های هوایی و درگیری با نیروی زمینی ارتش ترکیه طی یک هفته اخیر در مناطقی در استان «شیرناک» و شهرستان «لیجه» در استان «دیاربکر» و مناطق «زاپ»، «آواشیان» و «باسیان» در شمال عراق کشته شدند.

به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.

این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

این تشکیلات حدود هفت ماه پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.

دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید