توافق دولت و مخالفان ونزوئلایی برای ادامه مذاکرات

کدخبر: ۱۹۷۸۷۶
رئیس جمهور دومنیکن از توافق دولت و مخالفان ونزوئلایی برای انجام دور جدیدی از مذاکرت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دور جدید مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلایی روز پنجشنبه هفته جاری در دومنیکن آغاز می شود. این مطلب را «دانیلو مدینا» رئیس جمهور دومنیکن که کشورش میزبان مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلایی است اعلام کرد.

ماه دسامبر گذشته دو طرف در آخرین دور مذاکراتشان نتوانستند با یکدیگر به توافق برسند و تنها به این نتیجه‌گیری که پیشرفت حاصل کرده‌اند و برای توافق به زمان بیشتری نیاز دارند بسنده کردند.

با این حال انتظارات مردم ونزوئلا برای آنکه اینبار نیز توافقی در این مذاکرات حاصل شود، چندان بالا نیست.

لوئیس فلوریدو، یک قانونگذار مخالف دولت ونزوئلا گفت: ائتلاف مخالفان به نام وحدت دموکراتیک با حسن نیت در این نشست شرکت کرده تا سرانجام راهی برای مردم ونزوئلا به هدف ساختن آینده پیدا شود.

رهبران مخالفان دولت ونزوئلا خواسته‌اند که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور با پذیرفتن کمک‌های انسان دوستانه خارجی بحران اقتصادی این کشور را که مردم را گرفتار کمبود غذا و کالاهای اساسی کرده، کاهش دهد.

این مخالفان همچنین خواهان آزاد شدن چند صد زندانی سیاسی در ونزوئلا هستند.

در عین حال نمایندگان دولت ونزوئلا نیز خواهان آن هستند که مخالفان در جهت لغو تحریم‌هایی که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته میلادی علیه این کشور اعمال کرد و مشکلات اقتصادی را بیش از پیش پیچیده ساخت، تلاش کنند.

دانیلو مدینا، رئیس‌جمهوری دومنیکن رهبری این مذاکرات را که در عین حال شامل نمایندگان بولیوی، شیلی، مکزیک و نیکاراگوئه می‌شود به عهده دارد.

برخی از کشورهای شرکت کننده در این مذاکرات تهدید کرده‌اند که اگر توافقی اینبار به دست نیاید از این مذاکرات خارج خواهند شد.

هرالدو مونوز، وزیر امور خارجه شیلی در توئیتر نوشت: در صورتی که از این مذاکرات نتایج ملموس و واقعی حاصل نشود دیگر ادامه دادن مسیر توجیهی ندارد.

وزارت خارجه مکزیک هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: همزمان شرکتش در این مذاکرات را «ارزیابی» می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید