خبر به روز می شود

پوشش زنده / جزئیات حمله مسلحانه به حرم امام (ره) و مجلس

کدخبر: ۱۷۱۰۵۶
به گزارش خبرگزاری ها، در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 17 خرداد) مجلس شورای اسلامی، افرادی ناشناس در داخل مجلس تیراندازی کرده‌اند. اخبار لحظه به لحظه از این حادثه را در ذیل بخوانید:
پوشش زنده / جزئیات حمله مسلحانه به حرم امام (ره) و مجلس

13:15 : فارس:  دقایقی قبل عملیات تروریستی در ساختمان اداری مجلس با ورود نیروهای ویژه سپاه و هلاکت عوامل تروریستها لحظاتی پیش به پایان رسید. در حال حاضر ماموران امنیتی در حال پاکسازی کامل و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.

 

14:32 : ایرنا نوشت : خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در خبری فوری اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مسئولیت دو حمله امروز به مجلس شورای اسلامی ومرقد امام خمینی (ره) را بر عهده گرفت.

 

14:22: براساس گزارش خبرنگار صدا و سیما مهاجمان به حرم مطهر حضرت امام 3 نفر بودند که از درب شمالی وارد شدند. دو نفر از آنها از پا در آمده و یک نفر دستگیر شد. هم اکنون شرایط مرقد مطهر امام (ره) به حالت عادی بازگشته و نماز ظهر و عصر در فضایی آرام اقامه شد.

 

14:17 : معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در گفتگو با خبر ساعت 14 : مهاجمان به مجلس 4 نفر بودند که با پوشش زنانه از گیت بانوان وارد شده و بلافاصله با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شده اند.

 

13:40 : کانال خبرگزاری فارس گزارش داد که داعش رسما مسئولیت حملات امروز تهران را به عهده گرفت.

 

13:34 : مدیر کل ضداطلاعات وزارت اطلاعات اعلام کرد: صبح امروز چند تیم تروریستی در شهر تهران برای عملیاتی تروریستی تلاش کردند. عوامل یک تیم تروریستی نیز قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

 

12:37 : ایرنا گزارش داد ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای عیادت از مصدومان دو حادثه تیراندازی امروز تهران در یکی از بیمارستان های تهران حضور یافت.

 

12:35: منابع خبری به خبرنگار تسنیم گفته‌اند: تیم رهایی گروگان سپاه با نفوذ به میان تروریست‌ها در داخل مجلس، موفق شدند یکی از 4 تروریست را به هلاکت برسانند. این خبر توسط هیچ مقام رسمی‌ای تایید نشده است.

 

12:34 : منابع خبری به خبرنگاران مستقر در مجلس گفته‌اند: تاکنون در عملیات تروریستی در مجلس، 7 نفر به شهادت رسیده‌اند و هم‌اکنون 4 نفر نیز در طبقات بالایی گروگان گرفته شده اند. هنوز منابع امنیتی این خبر را تایید نکرده‌اند.

 

12:32 : ایرنا گزارش داد:  وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران برای رسیدگی به حادثه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) داد.

 

12:30 : ایرنا گزارش داد: یکی از مهاجمان مسلح به مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش دستگیر شد.

 

12:28: تسنیم : عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران از تشکیل جلسه اضطراری شورای تامین استان تهران خبر داد. وی ادامه داد: فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم، باید جلسه شورای تامین تشکیل شود.

 

12:11: تروریستی که دقایقی قبل از مجلس خارج شده بود به دلیل حلقه محاصره مجبور شد به داخل مجلس بازگردد. هم اکنون تروریست ها در حال تیراندازی از داخل مجلس به بیرون هستند.

 

12:07: خبرآنلاین : پیکر اولین شهید حادثه تروریستی مجلس به نام شهید تیموری به بیرون از مجلس منتقل شد.

 

12:04 : منابع خبری گزارش دادند که عامل انتحاری در حرم حضرت امام (ره) یک زن بوده است.

 

11:56 : اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات : در صورت مشاهده افراد یا فعالیت های مشکوک در محلی که هستید ، مراتب را به تلفن 113 اطلاع دهید.

 

11:55 : خبرآنلاین : عوامل تروریستی از داخل حیاط مجلس به مردم تیراندازی می کنند. مردم در حال فرار هستند.

 

11:54 : بورس تهران به حادثه تروریستی مجلس واکنش منفی نشان داد. شاخص سهام در حدود 200 واحد افت کرد.

 

11:52 : تسنیم : یکی از تروریست ها در حالی که مشغول تیراندازی بی هدف بود توانست از ساختمان مجلس خارج شود. تیراندازی ادامه دارد.

 

11:49: فارس : براساس شنیده ها یکی از مهاجمان به مجلس عامل انتحاری است که در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد.

 

11:48: شبکه خبر گزارش داد که تعداد مجروحان حادثه مجلس به 7 نفر رسید.

 

11:45 : خبرنگار تسنیم از حرم حضرت امام گزارش داده است: پیش از ظهر امروز یک نفر وارد صحن غربی حرم امام شده و شروع به تیراندازی می‌کند، این تروریست پس از اینکه گلوله‌هایش به اتمام می‌رسد، سلاح خود را به زمین گذاشته و در حالی که به سمت حرم امام می‌دویده است، نزدیک به کلانتری حرم امام خود را منفجر می‌کند

 

11:43 :فارس گزارش داد: سخنگوی اورژانس تهران با اشاره به اعزام ۵ آمبولانس به حرم مطهر امام خمینی(ره) گفت: آمار دقیقی از مجروحان حادثه نداریم.

 

11:41 : ایلنا گزارش داد که ماموران در حال خنثی سازی یک بمب در حرم حضرت امام هستند.

 

11:38 : خیابان های منتهی به ساختمان مجلس شورای اسلامی در بهارستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد. به گزارش خبرنگار ایسنا، پس از حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی از عبور و مرور خودروها در خیابان منتهی به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می شود. همچنین اجازه تردد عابران پیاده نیز در محوطه مجلس و خیابان های اطراف آن داده نمی شود.

 

11:36: ایسنا گزارش داد: به گفته برخی منابع آگاه در حرم امام خمینی (ره) یکی از مهاجمان خود را منفجر کرد.

 

11:35 : یک نماینده مجلس در گفتگو با ایسنا تایید کرد که بر اساس مشاهدات یک نماینده مجلس یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شد.

 

11:33 : به گزارش ایسنا سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد.سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند.وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

 

11:30 : غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارکرد: این چهار نفر که حامل سلاح کلاشینکف و کلت هستند با ورود به راهروی مجلس با نیروهای حفاظت مجلس درگیر شدند و به سمت آنان شلیک کردند.وی افزود: یکی از نیروی حفاظت مجلس از ناحیه مچ پا و دو نفر دیگر نیز از ناحیه سینه و بازو مجروح شده اند و نیروهای امدادی در حال مداوای آنها هستند.نماینده مردم رشت در مجلس یادآور شد: گفته می شود که یکی از مجروحان به شهادت رسیده است.

11:26 :خبرگزاری صدا و سیما: براثر درگیری در حرم امام، یکی از تروریست‌های انتحاری خود را منفجر کرد، یک نفر دیگر هم به دست نیروهای انتظامی کشته شد و یک زن هم بازداشت شد. درگیری هنوز ادامه دارد. تروریست ها از درب غربی وارد حرم شدند.

 

11:15 خبرنگار تسنیم گزارش داده که براساس اخبار اولیه، 2 تن از مجروحان تیراندازی در مجلس، از مراجعه کنندگان ورودی به مجلس و یکی نفر دیگر هم از نیروهای خدماتی مجلس بوده‌اند. فرد چهارم نیز از ماموران حفاظت مجلس بوده‌ که طبق اخبار اولیه براثر شدت جراحات، به شهادت رسیده است.

 
11:05
خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم گزارش داده که، ‏در محل نهاد ریاست‌جمهوری، اقدامات  امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند.
 
11:04
صبح امروز در حرم مطهر امام(ره) فردی ناشناس وارد شده و با تیراندازی متواری شده است. هنوز از هویت فرد تیرانداز و علت کار او خبری در دسترس نیست.
 
11:02
خبرنگاران تسنیم از داخل مجلس گزارش داده اند که عاملان تیراندازی که 3 نفر هم هستند، همچنان در داخل ساختمان مجلس حضور دارند. 2 تن از این عوامل، اسلحه کلاشنیکف و یک نفر دیگر سلاح کلت کمری داشته است.
 
11:00
براساس گزارش خبرنگار تسنیم مستقر در داخل مجلس، 4 تن از نیروهای حفاظت مجلس در جریان این درگیری زخمی شده‌ بودند که یکی از ماموران به علت شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.
 
10:37
خبرنگار تسنیم از داخل مجلس گزارش داده است که درهای مجلس شورای اسلامی بسته و نمایندگان مجلس اجازه خروج از صحن مجلس ندارند. وی می‌گوید که صدای تیراندازی قطع شده اما هنوز عوامل تیراندازی دستگیر نشده‌اند.
 
10:36
برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است. این خبر را خبرنگار تسنیم در صحن مجلس شورای اسلامی و هیچ منبع دیگری تایید نکرده است.
 
10:35
درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد و خبرنگار تسنیم از داخل مجلس می‌گوید که یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.
 
10:36
گزارش شده که فرد مذکور هم اکنون نیز مشغول تیراندازی است. از هویت این فرد و علت کار وی هنوز خبری در دسترس نیست.
 
10:34
تیراندازی در داخل مجلس/ یکی از ماموران حفاظت مجلس از ناحیه مچ مجروح شده است؛ نیروهای امدادی مشغول مداوای این مامور حفاظت مجلس هستند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید