جدیدترین شنیده ها از انصراف کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: ۱۶۸۶۵۱
سایت انتخاب نوشت : در حالی که مبارزات انتخاباتی میان سه نامزد اصلی اصولگرا همچنان ادامه دارد خبرنگار «انتخاب» به اخبار تازه ای در مورد تصمیمات نهایی اصولگرایان دست یافته است. همچنین سایت خبر فوری از کناره گیری قریب الوقوع محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری از رقابت های انتخابات 96 خبر داده است. نامه نیوز نیز از معاون اولی قالیباف در دولت رئیسی خبر داد.

سرویس سیاسی انتخاب - محسن پورحسین: در حالی که مبارزات انتخاباتی میان سه نامزد اصلی اصولگرا همچنان ادامه دارد خبرنگار «انتخاب» به اخبار تازه ای در مورد تصمیمات نهایی اصولگرایان دست یافته است.

ماجرا از این قرار است که از روزجمعه و بعد از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی نامزدها ، نظرسنجی ها به صورت ملموسی تغییر کرده است .

رای حسن روحانی بر اساس این نظرسنجی ها رشد محسوسی داشته و این  درحالی بود که رای یکی از نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان از 25 به نزدیک بیست و رای نامزد دوم نیز در برخی نظرسنجی ها متوقف و در برخی دیگر با رشدی دو درصدی مواجه شد و در حد قبل از بیست در صد باقی ماند . 

حالا و در حالی که تنها چند سه روز به پایان زمان قانونی تبلیغات باقی مانده است گروه تصمیم ساز اصولگرایان به این نتیجه رسیده است که شکست در مرحله اول قطعی است و باید در این مورد تاکتیک ویژه ای داشت .

این یک طرح دو سطحی است: در سطح نخست تلاش می شود که بخشی از رای محمد باقر قالیباف به سمت ابراهیم رییسی رفته و یک شوک نظرسنجی ایجاد شود . این شوک البته چندان زاید نیز و هزینه های سنگینی هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد .

به براساس گزارش «انتخاب»، اما در سطح دوم تلاش بر  این است که یک نفر از اصولگرایان باشد که پذیرای شکست از روحانی شود . بهتر است این فرد محمد باقر قالیباف باشد چرا که او برای بار سوم شکست خواهد خورد و برند پر رای ترین چهره اصولگرا برای همیشه خواهد سوخت.

اما این طرح دو سطحی مخالفانی هم دارد . مخالفان می گویند کناره گیری قالیباف کاملا به سود حسن روحانی خواهد بود . این مخالفان می گویند رای قالیباف بیشتر از طبقه متوسط است و گزینه این طیف در انتخابات اصلا ابراهیم رییسی نیست. برآوردهای آنها می گوید این مساله موجب می شود که رای روحانی به بالای 65 درصد برسد و احتمالا شاهد یک رای بسیار بالا به او در انتخابات خواهیم بود.

با این حال، همچنان برخی اصرار دارند این ابراهیم رئیسی است که باید کناره گیری کند. گویا تصمیم نهایی در این مورد گرفته شده، اما هنوز رسانه ای نشده است. دقایقی پیش نیز کانال نزدیک به سعید جلیلی و تیم انتخاباتی قالیباف، کناره گیری یکی از این دو نفر را تایید کردند.

همچنین سایت خبرفوری هم نوشت : شنیده های خبر فوری حاکی از آن است که امروز محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری هر دو از عرصه رقابت های انتخاباتی کناره می گیرند.

به گزارش خبر فوری، به نظر میرسد محمدباقر قالیباف به نفع سید ابراهیم رئیسی و اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی از صحنه انتخابات کناره می گیرد.

این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده اما توئیت اسحاق جهانگیری درباره اینکه دوشنبه شب اظهارات مهمی را بیان می کند و نیز شایعات درباره انصراف قالیباف، به احتمال کناره گیری دامن زده است. البته پیش از این قالیباف به فارس گفته بود که «نامزد انتخابات نشدم که کناره‌گیری کنم».

همچنین نامه نیوز نوشت:پیش بینی ها درست بود ؛ محمدباقر قالیباف صحنه انتخابات را ترک می کند همین امروز و با اعلام یک بیانیه .

خبرنگار ما به اخبار جدید در این مورد دست یافته است .

بر اساس گزارش خبرنگار ما این تصمیم غروب دیروز گرفته شده و محمد باقر قالیباف صبح امروز موافقت رسمی خود را اعلام کرده است . متن بیانیه نوشته شده و تا قبل از غروب امروز اعلام خواهد شد .

قالیباف فردا در یک سفر مشترک همراه ابراهیم رییسی سخنرانی خواهد کرد.

خبرهای دیگری حاکی از آن است که گویا ابراهیم رییسی در اولین واکنش خود به این اتفاق اعلام خواهد کرد که محمد باقر قالبیاف را به عنوان معاون اول خود برخواهد گزید .

گفتنی است از عصر روز گذشته ستادهای محمد باقر قالیباف که از احتمال کناره گیری باخبر شدند وضعیت متفاوتی پیدا کرده اند . نکته قابل توجه این است که بخشی از حامیان رییسی مخالف این تصمیم هستند . آنها می گویند که این کناره گیری آرای زیادی را به سمت روحانی روانه خواهد کرد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید