رای مثبت مجلس به پیشنهاد آخوندی

کدخبر: ۱۰۹۳۲۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت خودش هیچ پولی برای ساخت و ساز پروژه های عمرانی ندارد و با اتخاذ روش‌هایی به جای اینکه دولت خودش وارد راهسازی شود از ظرفیت بخش خصوصی باید استفاده کرد.
رای مثبت مجلس به پیشنهاد آخوندی
ایلنا نوشت:

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی برای بودجه سال 93 مبنی بر اینکه دولت ضامن بخش خصوصی شود،‌ گفت:‌ معتقدم این پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی راهکار نجات پروژه های عمرانی است.

وی با بیان اینکه به احتمال 90 درصد این پیشنهاد با اصلاحاتی در مجلس رای می آورد،‌گفت: موضوع بند "ل" قانون بودجه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی این است که شرکت ها و سازمان های وابسته به وزارتخانه تضمین ارائه تسهیلات ارزی و ریالی شرکت های خصوصی و تعاونی هایی که قصد مشارکت در ساخت آزادراه ها و ساخت سایر زیربناهای حمل و نقلی کشور از جمله بخش های ریلی، دریایی و...دارند را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد:‌ در واقع این پیشنهاد ارائه تسهیلات به دولت است اما احتمالا بخش هایی از این پیشنهاد حذف یا اعداد و ارقام مشخصی برای تضامن ها تعریف می شود البته قطعا شرکت های بخش خصوصی هم از خودشان ضمانتی را ارائه دهند و اصل تضمین هم باید از بخش خصوصی گرفته شود.

لاهوتی با بیان اینکه به احتمال زیاد اصل موضوع در بودجه 94 توصیب می شود،‌ گفت:‌قطعا با تضمین سازمان های دولتی وابسته به وزارت راه و شهرسازی، مشارکت تعاونی ها و بخش خصوصی در پروژه های عمرانی افزایش می یابد.

عضو کمیسیون عمران گفت: تنها راه حل نجات پروِژه های عمرانی استفاده از این راهکارها است، چرا که دولت خودش هیچ پولی برای ساخت و ساز پروژه های عمرانی ندارد و با اتخاذ این روش ها به جای اینکه دولت خودش وارد راهسازی شود از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می کند.

وی با اشاره به پروژه هایی مانند آزادراه تهران- شمال اظهارکرد:ساخت آزادراه تهران شمال 20 سال است که در دستور کار دولت قرار گرفته اما مشکلش این است که دولت اعتباری برای ساخت آن ندارد بنابراین این راهکارها می تواند به پیشرفت پروژه های عمرانی سرعت دهد.

لاهوتی تاکید کرد:‌ انتقال مالکیت پروژه ها به بخش خصوصی خانه آخر است و معتقدم باید اصل مالکیت برای دولت باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید