اعطای وام بافت فرسوده از ۱۰ روز دیگر 

کدخبر: ۱۰۹۳۵۱
در ‌‌‌نهایت پس از چند ماه انتظار برای ابلاغ مبلغ نهایی وام بافت فرسوده، پرداخت این وام به مبلغ ۵۰میلیون تومان ابلاغ شد. 
اعطای وام بافت فرسوده از ۱۰ روز دیگر 

به گزارش «اقتصاد نیوز» این درحالی است که قرار است عملیات پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده از ابتدای بهمن ماه امسال در ۲۲ بانک خصوصی و دولتی اجرایی شود.

بر این اساس گزارش‌ها حاکی از این است که پیشنهاد دولت برای افرایش اعتبار اعطای وام بازسازی بافت فرسوده در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است.

طبق مصوبه هیات وزیران، دولت باید برای سال ۹۳ و ۹۴ جمعاً ۶۰۰هزار فقره تسهیلات بافت فرسوده پرداخت کند، به همین منظور آذر ماه امسال هیات دولت با پرداخت وام بازسازی بافت فرسوده به مبلغ ۵۰ میلیون تومان و ودیعه مسکن ۲۰ میلیون تومانی برای تهران و کلانشهر‌ها، ۴۰ میلیونی بازسازی بافت فرسوده و ۱۵ میلیون تومانی ودیعه مسکن برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و ۳۰ میلیونی بازسازی بافت فرسوده و ۱۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن برای سایر شهرهای کشور موافقت کرد و این مصوبه را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بنابراین گزارش، این مصوبه در حالی ابلاغ شده است که وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در دولت یازدهم از مدت‌ها قبل تلاش‌های خود را برای اجرایی شدن این مصوبه آغاز کرده بودند اما مشکلات مالی اعلام شده از سوی بانک مرکزی و ناتوانی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اجرای این مصوبه را بی‌نتیجه گذاشته بود.

در این مصوبه که برای اولین بار سقف وام ساخت و ساز از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته، بانک مرکزی ۲۲ بانک عامل را انتخاب و دستورالعمل نحوه اعطای وام را تدوین کرد که البته این دستورالعمل یک بار دیگر مجددا اصلاح و به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی شدن وام ۵۰ میلیونی از سوی آخوندی

پس از تعیین سهمیه بانک‌ها از سوی بانک مرکزی گزارش‌ها حاکی از این است که عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل اجرایی شدن این وام را به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین سهمیه در پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده مربوط به بانک اقتصاد نوین، کارآفرین، بانک شهر و پاسارگاد با ۳۰ هزار فقره است و کمترین سهمیه مربوط به پست بانک با یک هزار فقره وام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید