مسکن مهر فعلا تحویل نمی‌شود، حتی به شرط تسهیلات

کدخبر: ۱۰۹۷۷۰
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: حتی اگر تسهیلات هم پرداخت شود باز هم نمی‌توان سال آینده را به عنوان سال اتمام پروژه‌های مسکن مهر دانست، چون برخی پروژه‌ها مشکل مالی ندارند بلکه با مسائل دیگری مواجه هستند. 
مسکن مهر فعلا تحویل نمی‌شود، حتی به شرط تسهیلات

فارس نوشت:

احمد اصغری‌مهرآبادی گفت: درست است که سقف تسهیلات مسکن مهر افزایش یافته اما برخی مشکلات هست که اتمام پروژه‌های مسکن مهر را به تاخیر می‌اندازد.

وی افزود: حتی اگر تسهیلات مسکن مهر هم پرداخت شود باز هم نمی‌توان سال آینده را به عنوان سال اتمام پروژه‌ها دانست، چرا که برخی پروژه‌ها مشکل مالی ندارند بلکه با مسائلی چون اختلاف میان پیمانکاران و تعاونی‌ها، اعضای هیئت مدیره و تعاونی‌ها مواجه هستند.

به گفته مهرآبادی، برخی پرونده‌های مسکن مهر هم درگیر مشکلات قضایی و دادگاه هستند که ساخت و ساز و اتمام پروژه‌ها را تا سال ۹۵ به تعویق می‌اندازد.

 اواسط ماه جاری بانک مرکزی با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان موافقت کرد و از آنجا که مردم توان پرداخت افزایش هزینه ساخت‌وساز واحد‌ها را نداشتند با افزایش سقف تسهیلات از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان این مشکل تا حدودی برطرف شد.

بنابراین حال که این مشکل با رایزنی‌های آخوندی که گفته می‌شود برای افزایش سقف تسهیلات ۵ بار با رئیس کل بانک مرکزی دیدار کرده بود برطرف شده امید است اختلافات پیمانکاران و تعاونی‌ها نیز با حضور مسئولان و جلسات مستقیم با آن‌ها برطرف و اتمام این پروژه‌ها به سال ۹۵ موکول نشود.

تصویب ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین در شبکه خبر از تصویب ۱۹۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های مسکن مهر در قالب بند الحاقی لایحه بودجه سال آینده توسط کمیسون عمران خبر داد.

وی گفت: بیشترین مشکل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر مربوط به پردیس است.

مهرآبادی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس با تامین ۱۲۰۰ میلیارد برای خدمات زیربنایی و ۷۰۰ میلیارد تومان برای خدمات روبنایی پروژه‌های مسکن در سال آینده در قالب بند الحاقی لایحه بودجه ۹۳ موافقت کرد.

به گفته وی، مسکن مهر در ۱۱۳۰ شهر کشور در حال ساخت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید