روز گذشته ثبت شد؛

رشد ۴۸‌درصدی حجم معاملات آتی سکه

کدخبر: ۱۲۶۸۵۹
فعالان بازار آتی می‌گویند؛ دلیل اصلی رشد بیش از یک‌درصدی قیمت سکه در سررسیدهای آتی طی معاملات روز گذشته به تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا در عدم تغییر نرخ بهره برمی‌گردد.

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز تمام سررسیدهای فعال بازار آتی کار خود را با روند مثبت قیمت‌ها به پایان رساندند، به طوریکه سکه آبان ماه با رشد ۱/۰۷ درصدی با نرخ ۹۱۶ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه تحویل دی با قیمت ۹۱۷ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۱/۱۱ درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند. قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت ۹۲۴ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱/۱۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت هم با نرخ ۹۲۹ هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته رشد ۱/۱۲ درصدی را به ثبت رساند.

گفتنی است دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به چهار هزار و ۱۴۷ قرارداد به ارزش بیش از ۳۸۴ میلیارد ریال رسید، این در شرایطی است که حجم معاملات آتی سکه در روز پنجشنبه اخیر ۲ هزار و ۸۰۸ قرار داد بوده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری بورس کالا، از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی هم مسیر با بازار آتی سکه مثبت شد و روند صعودی قیمت را در معاملات این روز تجربه کرد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت ۹۱۸ هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت ۴۶۴ هزار تومان معامله شد. از طرفی ربع سکه نیز با قیمت ۲۵۵ و سکه یک گرمی هم با نرخ ۱۷۱ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

همچنین با وجود اینکه تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی افزایش یافته، اما تحلیل گران اقتصادی معتقدند که طلا برای آنکه بتواند سرمایه گذاران بیشتری را به بازار جذب کند باید سطح مقاومتی ۱۲۰۰ دلاری را بشکند.

البته این در شرایطی است که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی امیدواری چندانی نسبت به افزایش قیمت طلا در بلندمدت ندارند و روند صعودی قیمت این فلز زرد را موقتی و زود گذر ارزیابی می کنند.

از طرفی نیز برخی از کارشناسان هنوز بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در نشست اکتبر یا دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید