گزارش اقتصادنیوز از شکل جدید لابی های انتخاباتی

وایبربازی انتخاباتی اتاقی ها

کدخبر: ۱۰۶۲۱۶
در حالی که تنها چهار ماه تا انتخابات اتاق بازرگانی تهران باقی مانده، روزنامه نگاران،خبرنگاران و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با راه اندازی گروه های وایبری متفاوت راهی آسان، سریع و کم هزینه را برای آغال فعالیت های خود در عرصه انتخابات پیش رو برگزیده اند. 
وایبربازی انتخاباتی اتاقی ها
ندا کمرئی:

هنوز تا انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور حدود چهار ماه دیگر زمان باقی است که اعضای اتاق بازرگانی به خصوص در اتاق تهران کم و بیش و به طور نامحسوس استارت اولیه فعالیت های خود را زده‌اند.

اتاق بازرگانی تهران با در آمد سالانه حدود 30 میلیارد و 529 میلیون و 800 هزار تومان یکی از ثروتمندترین تشکل‌های بخش خصوصی به حساب می‌آید و تعداد بالایی از فعالان بخش خصوصی خواهان حضور در این تشکل ثروتمند هستند. البته مکانی که از نگاه برخی برای ایجاد ارتباطات قوی موثرتر است.

به گزارش «اقتصادنیوز»، اما مدتی است که نمایندگان فعلی اتاق بازرگانی تهران که عمدتا در سه گروه تحول‌خواهان،مجمع فعالان توسعه و پیشگامان اقتصاد حضور دارند راه‌های جدیدی را برای برگزاری جلسات تبادل نظر و حتی ورود به عرصه‌های انتخاباتی خود انتخاب کرده‌اند که در برخی از آنها خبرنگاران عضو و در برخی دیگر حضور خبرنگاران ممنوع است و در بعضی نیز خود خبرنگاران سرپرستی گروه را بر عهده دارند.

هرچند برخی از خبرنگاران نیز در عرصه انتخابات اتاق بازرگانی نسبت به خود اعضا پیش‌قدم شده‌اند و با راه‌اندازی گروهای وایبری سعی در گرم کردن تنور انتخابات دارند.

در حال حاضر تعداد بسیاری از گروه‌های وایبری در حال فعالیت‌های انتخاباتی هستند که برخی از آنها نسبت به بقیه فعال‌ترند.از جمله این گروه‌ها گروه وایبری تحت عنوان "اقتصاددانان" است که سرپرست آن بر عهده یکی از خبرنگاران حوزه بازرگانی است. این گروه از مدت‌ها قبل با طرح سوال‌هایی از اعضای خود که عمدتا نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، کارشناسان اقتصادی،خبرنگاران و برخی از مشاوران و معاونان وزرا هستند اولین گام‌های انتخاباتی خود را برداشت. در این گروه موضوع "تاثیر دولت بر انتخابات اتاق بازرگانی" به چالش کشیده شد و باعث شکل‌گیری بحث‌های زیادی شده است. یکی از سرپرست‌های این گروه وایبری در روزی که محمدرضا بهزادیان برای دریافت کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی تهران می‌رفت، وی را همراهی کرده بود.

یکی دیگر از گروه‌های وایبری فعال با نام "هم‌اتاقی " منصوب به "پدرام سلطانی" یکی از اعضای تحول‌خواهان اتاق بازرگانی تهران است.

گروه دیگری نیز به تازگی با نام "وب سایت تحلیلی صدای اقتصاد" نیز راه افتاده که البته علاوه بر معرفی این سایت مباحث کم و بیش اقتصادی نیز در آن مطرح می‌شود. این گروه وایبری نیز که شائبه وابستگی به " مسعود خوانساری" یکی از تحول‌خواهان اتاق بازرگانی تهران را دارد نیز احتمالا با هدف فعالیت‌های انتخاباتی راه‌اندازی شده و اعضای آن را عمدتا فعالان بخش خصوصی،خبرنگاران و کارشناسان اقتصادی تشکیل داده‌اند.

"انتخابات تعادلی"نیز گروه دیگری است که در آن صرفا اعضای اتاق بازرگانی عضو بوده و در آن مباحث انتخاباتی مطرح می‌شود که سرپرست آن نیز یکی از خبرنگاران عرصه خبر در حوزه بازرگانی است.این گروه هم بیشتر اخبار و تحلیل‌های طیف تحول‌خواه را پوشش می‌دهد.

البته گروه‌های دیگری نیز در این بین فعال هستند که اعضای اتاق آن را صرفا با حضور خبرنگاران ایجاد کرده‌اند که از جمله آنها "اکوژورنالیسم"است. این گروه علی‌رغم حضور تعداد بالایی از خبرنگاران هنوز ساکت است و گاهی در آن مسائل صنفی مطرح می‌شود. مجیدرضاحریری از فعالان گروه پیشگامان اقتصاد  سرپرست این گروه است.

بنابراین به نظر می‌رسد رفته رفته نمایندگان اتاق بازرگانی با حضور و همکاری خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در حوزه بازرگانی خود را آماده شرکت در انتخابات اسفندماه می‌کنند و در این میان از تکنولوژی‌های جدید نیز بهره کامل را می‌برند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید