بانک مرکزی اعلام کرد:

بدهی های دولت به بانک ها به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید

کدخبر: ۱۰۷۰۲۵
براساس تازه ترین آمار بانک مرکزی بدهی دولت به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به بیش ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید.
بدهی های دولت به بانک ها به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش «اقتصاد نیوز»، آمار اعلامی تازه بانک مرکزی نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه امسال بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی با 22.5 درصد رشد به ۶۸ هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان و بدهی بخش دولتی به بانک‌ها با 33.9 درصد رشد به ۹۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان رسیده است.

بر این اساس، مجموع دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان شهریور ماه امسال به یک تریلیون و ۴۳۱ هزار و ۵۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به اسفند ماه سال گذشته 7.4 درصد و در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته 25.5 درصد رشد داشته است.

در دوره شش ماهه اول امسال، مجموع دارایی‌های خارجی بانک‌ها با 52.7 درصد افزایش ۲۱۵ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان، اسکناس و مسکوک با 52.7 درصد رشد هشت هزار و ۶۳۹ میلیارد تومان، سپرده نزد بانک مرکزی با 3.5 درصد کاهش ۷۳ هزار و ۸۵ میلیارد تومان ، بدهی بخش دولتی با 22.6 درصد افزایش ۹۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان، بدهی بخش غیردولتی با هفت درصد رشد ۵۴۱ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان و سایر دارایی‌ها با 5.7 درصد افزایش ۲۹۳ هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان است.

بنابر آمار اعلامی بانک مرکزی، در بخش بدهی‌ها، در شش ماهه اول امسال بدهی بخش غیردولتی با 11.3 درصد افزایش ۶۲۴ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان بوده که سپرده دیداری با 5.6 درصد رشد ۹۰ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری مدت‌دار ۴۸۹ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان، سپرده قرض‌الحسنه با 0.7 درصد افزایش ۳۳ هزار و ۸۷ میلیارد تومان و سایر با 13.6 درصد رشد ۱۱ هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان است.

همچنین بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در شش ماهه اول امسال با 14.5 درصد افزایش ۶۸ هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان رسیده که این رقم در مقایسه با شهریور ماه سال گذشته 22.5 درصد رشد نشان می‌دهد.

وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی با 15.3 درصد رشد در شش ماهه اول و 54.2 درصد افزایش در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه امسال به ۳۶ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان رسیده که تمام این منابع توسط دولت دریافت شده و شرکت‌های دولتی سهمی نداشته‌اند.

وام‌ها و سپرده‌های ارزی در شش ماهه اول با پنج درصد و در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه امسال با 16.9 درصد رشد به ۱۷۷ هزار و ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید