نگرانی اتاق بازرگانی از کاهش درآمدها

احتمال حذف کارت بازرگانی قوت گرفت

کدخبر: ۱۰۷۹۳۷
مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن، معدن و تجارت از موافقت محمدرضا نعمت زاده برای حذف کارت بازرگانی خبر داد.
احتمال حذف کارت بازرگانی قوت گرفت

به گزارش «اقتصادنیوز»، در سوال دیروز نظر سنجی برنامه پایش مبنی بر اینکه «آیا موافقید شرط داشتن کارت بازرگانی برای اقدام به صادرات حذف شود؟» بیش از 75 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافقت خود را با حذف کارت بازرگانی اعلام کردند.

بر این اساس تنها 33 درصد از شرکت‌کنندگان هم مخالفت خود را با حذف کارت بازرگانی ابراز کردند.

در همین حال مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن، معدن و تجارت شب گذشه از موافقت محمدرضا نعمت‌زاده برای حذف کارت بازرگانی خبر داد و گفت:این وزارتخانه با حذف الزام داشتن کارت بازرگانی برای صادرات موافق و معتقد است کارت بازرگانی باید در ساده‌ترین شرایط و زمان صادر شود و اتاق بازرگانی حق ندارد برای ورود رقبای جدید به تجارت خارجی، شرط و شروط بگذارد.

همچنین در این برنامه حسینی، مدیر کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت نیز به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که این وزارتخانه به گزینه حذف کارت بازگانی رای می‌دهد و معتقد است کارت بازرگانی باید در ساده‌ترین شرایط و زمان صادر شود و اتاق بازرگانی حق ندارد برای ورود رقبای جدید به تجارت خارجی ، شرط و شروط بگذارد.

اما به‌رغم موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حذف کارت بازرگانی، یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران به ایسنا گفت: کارت بازرگانی نباید برداشته شود و به مصلحت نیست. کارت عضویت در اتاق بازرگانی و کارت بازرگانی باید وجود داشته باشد ولی اصلاحاتی در روند صدور آن باید صورت گیرد.

مخالفت رئیس اتاق بازرگانی تهران در حالی است که به طور یقین با حذف کارت بازرگانی بخش عمده‌ای از درآمدهای آن کاهش می‌یابد.

پیش از این نیز در مخالفت‌هایی که با دریافت یک در هزار از دارندگان کارت بازرگانی مطرح شده بود، درآمد‌های ناشی از حق عضویت و صدور کارت بازرگانی به میزانی اعلام شده‌بود که کفاف هزینه‌های اتاق را می‌دهد اما با حذف کارت بازرگانی احتمال کاهش شدید درآمد‌های اتاق وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید