دستیار جوان رئیس جمهور به اقتصادنیوز خبر داد:

واگذاری زمین‌های 400 متری به جوانان در مناطق آزاد

کدخبر: ۱۰۸۳۸۷
دستیار جوان رئیس جمهور از واگذاری زمین‌های 400 متری به جوانان در مناطق آزاد خبر داد.

سعید الله بداشتی در گفت‌و‌گو با «اقتصادنیوز»، درباره اقدامات دولت در مناطق آزاد عنوان کرد: قرار بر این است که با همکاری آقای ترکان در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی زمین‌های ۴۰۰ متری به بچه‌های جوان بدهیم تا با ایده و خلاقیت خودشان مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: ۶۳ منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم که پتانسیل آن از مناطق آزاد هم بعضاً بیشتر است. به همین علت باید بیاییم جوان‌های بومی آن مناطق را مشغول به کار کنیم.

الله بداشتی خاطرنشان کرد: ما به جای اینکه به جوانان ماهانه یک میلیون تومان حقوق بدهیم، یک قطعه زمین یا یک سوله به آنها می‌دهیم تا با خلاقیت خودشان ایده جدید بیاورند و پنج نفر دیگر را هم به همراه خود مشغول به کار کنند.

دستیار جوان دولت یازدهم در همین زمینه افزود: در تلاش هستیم تا در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی دستیار جوان منصوب‌کنیم که به عنوان بازوهای ما عمل کنند.

وی در رابطه با کار اصلی دستیاران جوان در مناطق آزاد و تجاری، گفت: کار اصلیشان این است که در آن مناطق رونق اقتصادی ایجاد کنند. بار‌ها گفته‌ام که شعار دادن برای جوان‌ها دیگر بس است، بیانیه دادن بس است، باید برای جوانان اقدام عملی انجام داد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم را جوانان بر سر کار آوردند و تحول اجتماعی در سال ۱۳۹۲را هیچ شخصی از یاد نمی‌برد که با وجود جوانان این کشور ایجاد شد. جوانانی که در سال ۱۳۹۲ از حسن روحانی حمایت کردند، امروز هم باید از میوه‌اش بهره‌مند شوند. یکی از مشکلاتمان این است که جوان‌هایمان در کشور باورشان نمی‌شود که می‌توانند کسب و کار موفق و پایداری راه‌اندازی کنند و فقط به این فکر می‌کنند که باید یک سرمایه ۵۰۰ میلیونی به آنها داده شود تا مشغول به کار شوند.

الله بداشتی در پایان افزود: جوانان باید خلاق باشند و از ایده‌هایشان استفاده کنند. همه خاک این کشور آماده پذیرش خلاقیت جوانان است و راحت می‌شود کسب و کار راه انداخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید