زمین متری 1.4 میلیارد تومان در اطراف کعبه / قیمت زمین در عربستان، 140 برابر قیمت خانه در تهران

کدخبر: ۱۰۸۴۴۰
قیمت یک متر زمین اطراف کعبه به ۴۰۰ هزار دلار (معادل 1.4 میلیارد تومان با احتساب هر دلار 3500 تومان) رسیده که این رقم حداقل 140 برابر قیمت مسکن در پایتخت ایران (با احتساب هر مسکن تهران متری 10 میلیون تومان) است.
زمین متری 1.4 میلیارد تومان در اطراف کعبه / قیمت زمین در عربستان، 140 برابر قیمت خانه در تهران

به گزارش «اقتصادنیوز»، طبق اعلام مقامات کشور عربستان قیمت یک متر مربع زمین در اطراف کعبه به 1.4 میلیارد تومان رسیده که این قیمت بیشتر از قیمت یک متر مربع زمین در چندین پایتخت و شهر معروف و گران جهان است.

آن طور که روزنامه المرصد گزارش داده، منصور ابوریاش، رئیس کمیته املاک در اتاق بازرگانی و صنایع مکه مکرمه، اعلام کرده است: ما ۱۰ سال پیش گفتیم که قیمت یک متر از اراضی اطراف کعبه به ۳۰۰ هزار ریال (۸۰ هزار دلار) خواهد رسید. در آن زمان ما را به گزافه‌گویی متهم می‌کردند، در حالی که در همان سال قیمت یک متر زمین در توکیو به یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (بیش از ۳۰۰ هزار دلار) رسیده بود.

وی افزود: قیمت یک متر زمین در نیویورک هم‌اکنون ۵۶۰ هزار ریال (۱۵۰ هزار دلار) است و قیمت یک متر مربع زمین در اطراف کعبه نه‌تنها به ۴۰۰ هزار دلار رسیده بلکه همچنان در حال افزایش است و هیچ اعتراضی هم به این نمی‌شود.

با این حساب می‌توان برآورد کرد که قیمت یک متر مربع از اراضی اطراف کعبه مکرمه حداقل 140 برابر قیمت مسکن در پایتخت ایران (با احتساب هر مسکن تهران متری 10 میلیون تومان) است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید