توسط معاون اول رئیس جمهور انجام شد:

رونمایی از جایگزین نفت در اقتصاد ایران

کدخبر: ۱۱۱۲۲۳
معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما امروز با مسأله کاهش شدید و سریع بهای نفت مواجه شده‌ایم و به ضرورت باید به ظرفیت‌های جایگزین در اقتصاد منهای نفت بپردازیم.
رونمایی از جایگزین نفت در اقتصاد ایران

به گزارش اقتصادنیوز، اسحاق جهانگیری که در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران سخن می گفت، افزود: ما امروز با مسأله کاهش شدید و سریع بهای نفت مواجه شده‌ایم و به ضرورت باید به ظرفیت‌های جایگزین در اقتصاد منهای نفت بپردازیم. گردشگری برای جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی و تحقق رونق اقتصادی و حفظ روند رشد اقتصاد کشور منبعی مهم و اساسی است. به همین منظور در حال تدوین برنامهٔ ششم توسعه کشور همهٔ ملاحظات صنعت گردشگری را مد نظر قرار داده‌ایم.

این سخنان جهانگیری در حالیست که در چند وقت اخیر با کاهش قیمت نفت به کانال 50 دلاری خیلی از کارشناسان نسبت به بروز کسری بودجه دولت ایران هشدارهای جدی داده اند.

در همین حال آن طور که پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داده، جهانگیری تصریح کرد: صنعت گردشگری کشور ما نیز همانند گردشگری کشور‌های توسعه یافته، باید به عنوان منبع پایدار درآمد و منشا مطمئنی برای رونق و رشد اقتصاد ملی تبدیل شود و توان کشور را در مواجهه با تهدیدهای اقتصادی، نوسان‌های بازارهای بین المللی و فراز و فرود قیمت محصولات زیر زمینی بالا ببرد. تردید نکنیم که توسعه صنعت گردشگری ضرورت و فرصت جدید ملی ماست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید