جدول مهم‌ترین اظهارات سخنگوی دولت

صرفه‌جویی 6 هزار میلیاردی در اعتبارات جاری/ تکذیب حذف یارانه 4 میلیون نفر

کدخبر: ۱۱۷۹۳۶
سخنگوی دولت ضمن تکذیب حذف یارانه 4 میلیون نفر گفت: سازوکار حذف افراد پردرآمد در سال جاری همانند سال گذشته ادامه یافته و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نکرده‌ایم.

به گزارش اقتصادنیوز، جدول مهم‌ترین اظهارات سخنگوی دولت در نشست خبری امروز با خبرنگاران در ادامه می‌آید:

موضوع

متن اظهارات

صرفه‌جویی 6 هزار میلیارد تومانی

با ابلاغ رئیس‌جمهور 6 هزار میلیارد تومان از اعتبارات جاری صرفه‌جویی شده و به بودجه عمرانی افزوده می‌شود و بودجه عمرانی در سال جاری به بیش از 40 هزار میلیارد تومان رسید.

حذف یارانه 4 میلیون نفر

سازوکار حذف افراد پردرآمد در سال جاری همانند سال گذشته ادامه یافته و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نکرده‌ایم. ان‌شاءالله با تصویب آیین‌نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه 94 این موضوع (نحوه شناسایی افراد پردرآمد و حذف آنها) مشخص خواهد شد. اما حذف 4 میلیون یارانه‌بگیر صحت ندارد و این کار را نکرده‌ایم

گزارش برخورد با موسسات مالی غیرمجاز در شورای عالی امنیت ملی

برخورد با موسسات مالی غیرمجاز اراده بانک مرکزی است و گزارش این موضوع هم در شورای عالی امنیت ملی ارائه شده و همچنین تاکید شد دستگاه‌های قضایی و انتظامی در ارتباط با مقابله با موسسات غیرمجاز با دولت هماهنگ باشند. اینکه گفته شده تعدادی از موسسات مالی غیرمجاز ورشکسته شده‌اند حرف نادرستی است.

 

تغییر وزرا و استانداران در دولت

تغییر استانداران و وزرا در دستور کار دولت نیست و این موضوع بی‌اساس است.

فعالیت انتخاباتی ستادهای روحانی

ستادی تحت عنوان ستاد انتخابات رئیس‌جمهور مطرح نیست، اینکه کسانی می‌خواهند در زمان انتخابات در سال جدید فعالیت داشته باشند، به دولت ربطی ندارد و می‌توانند آزادانه فعالیت کنند؛ هیچ ماموریتی به هیچ ستادی برای ورود به انتخابات داده نشده است.

نامه‌نگاری روحانی درباره ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهور اسبق

درباره اینکه مجمع روحانیون نامه‌ای به آقای رئیس‌جمهور داده‌اند و درخواستی را مطرح کرده‌اند، طبیعی است مجامع و جمعیت‌ها به رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی نتایج را منعکس می‌کنند و آقای رئیس‌جمهور با توجه به اختیارات قانونی خود آنچه را که لازم است انجام می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید