خبر اقتصادنیوز تایید شد

بالاخره تک‌نرخی شدن بنزین اجرا شد/نرخ های جدید؛ بنزین 1000 و گازوییل 300 تومان / معاون وزیر نفت:سهمیه‌های پیشین تا شهریور اعتبار دارد

کدخبر: ۱۱۸۳۶۲
با واریز سهمیه 300 لیتری بنزین آزاد 1000 تومانی به کارت‌های سوخت، به نظر می‌رسد تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن قیمت بنزین نهایی و اجرا شده است. معاون وزیر نفت نیز این خبر اقتصادنیوز را تایید کرده است.
بالاخره تک‌نرخی شدن بنزین اجرا شد/نرخ های جدید؛ بنزین 1000 و گازوییل 300 تومان / معاون وزیر نفت:سهمیه‌های پیشین تا شهریور اعتبار دارد

به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می‌رسد تصمیم دولت برای حذف بنزین نیمه‌یارانه‌ای 700 تومانی نهایی شده و این حامل انرژی از این به بعد تنها با نرخ 1000 تومانی به خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها عرضه می‌شود.

این احتمال پس از آن تقویت شد که امروز کارت‌های سوخت خودروهای شخصی با 300 لیتر بنزین آزاد 1000 تومانی شارژ شد، اما از سهمیه 60 لیتری بنزین 700 تومانی خبری نشد.

چهارشنبه گذشته اقتصادنیوز خبر داده بود که در جلسه اخیر دولت، تک‌نرخی شدن بنزین و عرضه آن با قیمت هر لیتر 1000 تومان تصویب شده است. بر اساس آن گزارش، همچنین نرخ گازوئیل به لیتری 300 تومان و نفت سفید به لیتری 150 تومان افزایش خواهد یافت.

امروز نیز فارس در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: مصوبه تک نرخی شدن بنزین خودروهای شخصی و موتور سیکلت‌ها در دولت نهایی شد و بزودی اجرایی می‌شود.

در همین حال  عباس کاظمی،‌ معاون وزیر نفت هم به ایسنا گفت: در جلسه برگزار شده در مورد تعیین تکلیف قیمت بنزین تصمیم گرفته شد که بنزین با نرخ 1000 تومان تک‌نرخی شود.

او با بیان اینکه دارندگان سهمیه بنزین 700 تومانی که در ماه‌های پیشین واریز شده می‌توانند سهمیه خود را تا شهریورماه مصرف کنند، گفت: طبق تصمیم گرفته شده از پایان شهریور ماه به بعد سهمیه‌های بنزین 700 تومانی فاقد اعتبار خواهد بود.

معاون وزیر نفت با بیان این که قیمت بنزین سوپر 1200 تومان تعیین شده است، قیمت هر لیتر گازوییل را نیز 300 تومان اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید