ملاک‌های حذف یارانه نقدی کدام است؟/سامانه اعتراض به حذف یارانه نقدی آغاز به کار کرد

کدخبر: ۱۱۸۵۳۰
در پی گشایش سامانه اعتراض به حذف یارانه نقدی، معترضان باید به پرسش‌هایی در ارتباط با شغل، ملک، خودرو، معاملات و ... پاسخ دهند.
ملاک‌های حذف یارانه نقدی کدام است؟/سامانه اعتراض به حذف یارانه نقدی آغاز به کار کرد

 همزمان با واریز دومین یارانه سال 94، وزارت کار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افرادی که یارانه‌شان‌ حذف شده و به این حذف اعتراض دارند می‌توانند از پنجم خرداد ماه (امروز) به سامانه "http://www.yaraneh10.ir" مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند. معیارهای طرح شده در این سایت نشان می‌دهد بیکاران و بازنشستگان، افراد فاقد خودرو و خانه و افرادی که معاملات ملکی نداشته‌اند جزو افرادی هستند که احتمالا یارانه آنها قطع نخواهد شد.

در بدو ورود به این سامانه، معترضان باید شماره ملی سرپرست و شماره حساب بانکی (حسابی که برای یارانه ثبت نام شده بود) را برای استعلام وضعیت خود وارد کنند. پس از این مرحله در صورتی که جزو حذف‌شدگان باشند صفحه‌ای باز می‌شود که در آن اطلاعات خانوار از جمله تعداد و شماره ملی افراد خانواده وجود دارد و در مقابل هر یک از اعضا وضعیت دریافت یارانه که همان عبارت "حذف شده است"،وجود دارد.

در پایین همین صفحه قید شده که "با توجه به بررسی‌های انجام شده روی اطلاعات موجود، خانوار شما شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن یارانه نقدی را ندارد از این رو برخی از اعضای خانوار شما از دریافت یارانه نقدی حذف شده است". بعد از این قسمت درصورتی که یارانه سرپرست خانوار حذف شده و نسبت به آن اعتراض داشته باشد، فرد باید چند گزینه را تکمیل کند که گزینه اول مربوط به شغل فرد است.

در این قسمت اعلام شده که اگر از اول مهر 93 بیکار یا بازنشسته شده‌اید گزینه مربوطه را پر کنید؛ در زیر این عبارت دو گزینه بیکار و بازنشسته وجود دارد که متقاضی در صورتی که بیکار یا بازنشسته باشد باید آن را تکمیل کند در غیر این‌صورت به مرحله بعد می‌رود. در قسمت دوم پرسش‌نامه که به خوداظهاری هم شباهت دارد، نام هریک از اعضای خانواده مشاهده می‌شود که زیر نام آنها گزینه خودروی شخصی "دارد"، "ندارد" قرار گرفته است. در این مرحله اگر هریک از اعضای خانواده خودروی شخصی داشته باشند باید گزینه دارد را انتخاب کنند و بعد از آن ارزش تقریبی خودرو را نیز در سامانه ثبت نمایند.

در گام سوم گزینه‌ای پیش روی معترض به حذف یارانه نقدی مشاهده می‌شود که در آن نوشته شده معاملات "داشته است" و "نداشته است". بعد از تکمیل این مرحله، نوبت به پرسش چهارم آن هم درباره دارایی (املاک و مستغلات) می‌رسد؛ در این قسمت هم دو گزینه "دارد" و"ندارد" مشاهده می‌شود. در صورتی که فردی گزینه "دارد" را تکمیل کند باید کد پستی ملک، ارزش برابری ملک به تومان و کاربری آن نیز قید شود.

در نهایت و بعد از آنکه فرد به تمام گزینه‌های بالا پاسخ داد سامانه دو پیام به وی نشان می‌دهد که در پیام اول آمده "پس از بررسی، درخواست شما، جهت اقدامات بعدی نگه‌داری می‌شود".

در پیام دوم نیز آمده "پس از بررسی اطلاعات اظهار شده از طریق پیامک به شماره موبایل سرپرست خانوار جهت حضور در دفتر پیشخوان اطلاع رسانی خواهد شد". در پایان نیز شماره موبایل سرپرست خانوار به نمایش گذاشته می‌شود و بعد از آن گزینه خروج قرار دارد.

منبع: تسنیم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید