اهمیت مدیریت دارایی‌ها برای خانم‌ها

زنان موفق چگونه درآمدهایشان را مدیریت می‌کنند؟

کدخبر: ۱۲۲۰۸۶
وقتی صحبت از نحوه رسیدگی زنان به مسایل مالی‌شان می شود، در این صحبت‌ها تنها اشتباهات، ترس و اتفاقات ناگوار برجسته می‌شود؛ اما عادلانه‌تر آن است که نکات مثبت و کارهای درست آنها نیز ذکر شود.

به‌گزارش اقتصادنیوز، گرچه برخی براین باورند که زنان مدیریت مالی خوبی ندارند، اما تجربه نشان می‌دهد که بسیاری از آنها درآمد خود را به‌خوبی مدیریت و پس‌انداز می‌کنند و آینده‌نگری خوبی برای بازنشستگی خود دارند.

به‌گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، بیش از نیمی از زنان شاغل در آمریکا در پست‌های مدیریتی و حرفه‌ای مشغول به کار هستند که بخش وسیعی از آنها سالانه بیش از 100 هزار دلار درآمد کسب می‌کنند. «زانیلیا هریس»، بنیانگذار موسسه مدیریت مالی هریس ‌اند ‌هریس که این مطالعه را انجام داده می‌گوید: با برخی از مدیرانی که درآمد سالانه آنها بین 100 تا 500 هزار دلار است درباره نحوه مدیریت مالی صحبت کرده‌ام.

وی افزود: به‌ آنها تاکید کردم که زنان باید درباره مدیریت مالی خود راحت باشند و فارغ از اینکه در چه سطحی از رابطه زناشویی هستند، باید درباره وضعیت مالی خود با طرف مقابلشان صحبت و تبادل نظر کنند. برخی خانم‌ها بیوه می‌شوند، برخی هرگز ازدواج نمی‌کنند و برخی دیگر نیز طلاق می‌گیرند. هرچند این شرایط بسیار متفاوت است اما در برخی مقاطع زندگی ناچارید خودتان به‌تنهایی وضعیت مالی خود را مدیریت کنید؛ البته اگر تابه‌حال این‌کار را خودتان نکرده‌اید. برای آن زنانی که در دسته کسانی قرار دارند که حدود 100 هزار دلار در سال درآمد دارند، داشتن یک برنامه‌ریزی سفت و سخت بسیار مهم است.

«سونیا ایربی» مدیر فروش برند هیلتون می‌گوید: داشتن یک مشاور مالی، به‌خصوص وقتی که به سطح مشخصی از درآمد رسیدم، برای من اهمیت بسیاری پیدا کرد. وی اعتراف کرد: در ابتدا به هیچ مشاوری اعتماد نداشتم زیرا فکر می‌کردم تمام تمرکز آنها روی فروش محصولات من است نه کمک به من برای رسیدن به اهدافم.

حالا که وی به سطحی از درآمد و ثروت قابل توجه رسیده، به این نتیجه رسیده که به فردی نیاز دارد تا به او برای چگونگی مدیریت و توسعه این سرمایه کمک کند تا بتواند به اهداف خود برسد. وی افزود: امروز احساس خوبی دارم و می‌خواهم همین راه را ادامه دهم.

«کاری ینت» یکی از مدیران کمپانی طراحی و تولید نرم‌افزاری Tenable Network Security می‌گوید: به دلیل کسورات دولتی ناشی از مالیات و هزینه‌های دیگر، باید تنظیمات مالی جدی را به‌کار می‌بستم.

وی با مشاوره کارشناسان مالی تصمیم به فروش برخی از دارایی‌های لوکس خود نظیر کشتی تفریحی خانوادگی و کاهش هزینه‌های مسکن و مالیات توانست حد و مرز با هدف یک گام استراتژیک و موقت کاهش دهد و حالا توانسته شرایط ایده‌آلی را کسب کند.

با تمامی بحث‌هایی که حول و حوش شکاف درآمدی وجود دارد، مذاکرات اولیه درباره حقوق و دستمزد دریافتی نیز برای موفقیت مالی زنان اهمیت بالایی دارد.

زانیلیا هریس می‌گوید: بارها به مشتریانم تاکید کرده‌ام، وقتی دارید حقوق دریافتی خود را برآورد می‌کنید، نه‌تنها هزینه‌ها، بلکه باید مواردی را که باعث می‌شود پس‌انداز بازنشستگی خود را افزایش دهید را نیز درنظر بگیرید.

بنابراین، از آنجا که زنان عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تری دارند، مدیریت ثروت و سرمایه‌ آنها برای موفقیتشان اهمیت بسیاری دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید