اقتصادنیوز در گفت‌وگوهایی بررسی کرد:

علت اصلی کاهش قیمت آلومینیوم چیست؟/پیش‌بینی قیمت این فلز در آینده

کدخبر: ۱۲۳۲۷۶
چرا قیمت آلومینیوم در چند وقت اخیر با کاهش مواجه شده و چه وضعیتی برای آینده آن پیش‌بینی می‌شود؟
علت اصلی کاهش قیمت آلومینیوم چیست؟/پیش‌بینی قیمت این فلز در آینده
مجتبی دیدگر:

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت آلومینیوم از اول سال 1394 تا مردادماه همین سال روند رو به نزولی داشته و با کاهش قیمت افت جهانی و کاهش قیمت در بازار ایران نیز مواجه شده است.

در همین راستا، مهدی یونسی، مشاور فروش شرکت آلومینیوم درباره علت کاهش قیمت آلومینیوم به اقتصادنیوز گفت: از اوایل سال 94 قیمت آلومینیوم روند نزولی به خود گرفت و با کاهش قیمت نیز مواجه شد.

او ادامه داد: یکی از مهمترین علل کاهش قیمت آلومینیوم را می‌توان اقتصاد چین دانست. اقتصاد کشور چین افت کرده و این عامل باعث کاهش قمیت جهانی آلومینیوم نیز شده است.

یونسی افزود: قبلاً کشور چین تولیدکننده بزرگی در زمینه آلومینیوم بود، اما در حال حاضر چین خریدار محصولات آلومینیوم شده و با رکود اقتصادی که در کشور چین اتفاق افتاده خرید آلومینیوم کم شده و این هم باعث کاهش قیمت آلومینیوم شده است.

او ادمه داد: وقتی که آلومینیوم در بازار جهانی دچار کاهش قیمت شد، در بازار ایران هم از ابتدای سال 94 شاهد کاهش قیمت آلومینیوم بودیم و این نشان می‌دهد که کاهش قیمت فلزات در بازار جهانی در بازار ایران هم تاثیر می‌گذارد.

او تصریح کرد: فرمول فروش قیمت آلومینیوم هم در ایران نیز تغییر کرده و فرمول فروش آلومینیوم این است که میانگین قیمت پنج روز ال ام ای  به اضافه 250 پریمیوم ضربدر 95 درصد قیمت دلار آزاد که این هم یکی دیگر از علت‌های کاهش قیمت آلومینیوم در ایران شده است.

یونسی در مورد آینده قیمت آلومینیوم نیز افزود: قیمت آلومینیوم تا چند ماه آینده به روند نزولی خود ادامه می‌دهد اما با شیب ملایم‌تر، اما در آخر سال 94 احتمال افزایش قیمت آلومینیوم است و در آخر سال می‌شود شاهد افزایش قیمت آلومینیوم باشیم.

در همین راستا یکی از فعالان بورس کالا نیز در مورد علت کاهش قیمت جهانی آلومینیوم به اقتصادنیوز گفت: علت اصلی کاهش قیمت جهانی آلومینیوم رکود اقتصادی کشور چین و کاهش قیمت جهانی آلومینیوم است.

او در مورد تاثیر کاهش قیمت آلومینیوم در بازار ایران گفت: این کاهش قیمت جهانی در بازار ایران هم نیز تاثیر دارد و بازار ایران هم دچارکاهش قیمت می‌شود.

وی از علت‌های دیگر کاهش قیمت آلومینیوم در ایران گفت: تغییر فرمولی که در بورس کالا برای فروش آلومینیوم شده از علت‌های دیگر افت قیمت آلومینیوم است.

او درباره پیش‌بینی قیمت آلومینیوم گفت: قیمت جهانی آلومینیوم در سال 94 تغییری نخواهد داشت و در ایران هم این طور است که ما در بازار تغییر قیمت نخواهیم داشت. اما اگر اتفاقی بیوفتد و باز شاهد افت قیمت باشیم کارخانجات آلومینیوم برای فروش بارشان مسلماً به خریدارها تخفیف‌های ویژه‌ای خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید