همزمان با شمارش معکوس صفر شدن موجودی کارت‌های سوخت؛

صف‌های طولانی در جایگاه‌ها برای بنزین کارتی

کدخبر: ۱۲۳۶۶۹
در حالی که تنها یک ماه به پایان موجودی بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت باقی مانده، میزان استفاده مردم از کارت جایگاه‌داران به یکباره افزایش یافته و این مسئله سبب ایجاد صف کیلومتری پیش روی پمپ بنزین‌ها شده است.
صف‌های طولانی در جایگاه‌ها برای بنزین کارتی

به گزارش اقتصادنیوز،‌ حدود دوماه قبل دولت اقدام به برداشتن سهمیه‌های بنزین کرد تا از این طریق نرخ بنزین را واحد کند. برهمین اساس هم موعد شهریور ماه را برای استفاده از باقی ذخیره 700 تومانی کارت‌های سوخت اعلام کرد. در این میان، بیشتر مردم بعد از پایان گرفتن سهمیه‌های خود، به سهمیه کارت‌های سوخت جایگاه‌ها روی آورده‌اند که این مسئله سبب ایجاد صف‌های طولانی مقابل برخی جایگاه‌ها شده است.

آن‌طور که مهر گزارش داده، به دلیل محدودیت تعداد کارت بنزین جایگاهداران و نخرید بنزین توسط مردم با کارت بنزین شخصی، مدت زمان سوخت گیری خودروها افزایش یافته و این موضوع منجر به بازگشت صف‌ در مقابل جایگاه های سوخت شده است.

برخی از خودروسواران اعتقاد دارند که با توجه به آزادسازی قیمت بنزین دیگر نیازی به عرضه کارتی بنزین نیست و دولت باید هر چه سریع تر عرضه کارتی بنزین در جایگاه های سوخت را متوقف کند، زیرا این موضوع مشکلاتی همچون افزایش زمان سوخت گیری را به جایگاه ها تحمیل می کند.

برهمین اساس،‌ بیژن حاج محمدرضا درباره آخرین وضعیت استفاده از کارت‌های هوشمند بنزین توسط مردم پس از آزادسازی قیمت‌ها، گفته است: هم اکنون با آزادسازی قیمت‌ها، مردم کمتر تمایل به استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی خود برای خرید بنزین در جایگاه‌ها دارند.

رئیس انجمن جایگاهداران سوخت سراسری کشور با تاکید بر اینکه قطعا با به پایان رسیدن موجودی بنزین ۷۰۰ تومانی کارت‌های سوخت تا شهریور ماه سال جاری، استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها به حداقل کاهش می‌یابد، تاکید کرده است: در حال حاضر هیچ محدودیتی در استفاده از کارت سوخت جایگاهداران وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید