اقتصادنیوز گزارش می‌دهد:

بازار پلیمرها در انتظار بازگشت خریداران / شرکت ملی صنایع پتروشیمی کاهش قیمت‌های پایه را رسما اعلام کرد

کدخبر: ۱۲۴۸۸۶
در بازار داخلی محصولات پلیمری قیمت ها برای سومین روز پیاپی با افت رو به رو شدند که اعلام کاهشی قیمت های پایه و عقب نشینی خریداران و همچنین موکول کردن خرید به روزهای آینده را می توان از دلایل اصلی آن برشمرد.
بازار پلیمرها در انتظار بازگشت خریداران / شرکت ملی صنایع پتروشیمی کاهش قیمت‌های پایه را رسما اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار داخلی محصولات پلیمری قیمت ها برای سومین روز پیاپی با افت رو به رو شدند که اعلام کاهشی قیمت های پایه و عقب نشینی خریداران و همچنین موکول کردن خرید به روزهای آینده را می توان از دلایل اصلی آن برشمرد.

همان گونه که در گذشته به صراحت به آن اشاره کردیم قیمت های پایه جدید از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با افت قابل ملاحظه ای همراه شد که همین رخداد باعث کاهش قیمت ها در بورس و بازار گردید.

در بازار داخلی محصولات پلیمری قیمت ها برای سومین روز پیاپی با افت رو به رو شدند که اعلام کاهشی قیمت های پایه و عقب نشینی خریداران و همچنین موکول کردن خرید به روزهای آینده را می توان از دلایل اصلی آن برشمرد. با توجه به کاهش قیمت ها در بورس کالا انتظار داریم تا با بازگشت خریداران ، حجم خرید افزایش یافته و همچنین بازار به بهبودی بنیادین دست یابد.

در بورس کالای ایران نیز پس از اعلام قیمت های پایه جدید ، برخی از تولیدکنندگان پلی پروپیلن ها با کاهش پیش دستانه قیمت های خود به استقابل خریداران رفتند که البته می توان از این رویکرد به عنوان تاکتیکی موفق یاد کرد که حجم معامله را افزایش داده است. پتروشیمی مارون و نوید زر شیمی عرضه کنندگان مهمی در روز دوشنبه به حساب آمدند.

پلی اتیلن سنگین فیلم OFF - EX5 درجه 1 و درجه 2 ، پلی پروپیلن نساجی OFF - V30S درجه 1 ، پلی پروپیلن نساجی OFF - Z30S درجه 1 و پلی پروپیلن نساجی Z30S پتروشیمی مارون و همچنین پلی پروپیلن شیمیایی ZR230C نوید زرشیمی را می توان کالاهایی برشمرد که در روز دوشنبه در بورس کالای ایران با رقابت و افزایش قیمت ها معامله شد.

این در حالی بود که کاهش قیمت های مهمی نیز به ثبت رسید که به جز پلی پروپیلن ها به وکیوم باتوم و قیر نیز سرایت کرد که البته اهمیت بسیاری دارد. کاهش قیمت های جهانی نفت خام و همچنین محصولات پالایشی و پتروشیمی در کنار افزایش قیمت دلار ، مهمترین دلایل نوسان قیمت ها به شمار می آمدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید