در تلویزیون «بلومبرگ» مطرح شد

خوش‌بینی بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای چین به آینده فلز زرد

کدخبر: ۱۲۵۳۹۴
قیمت طلا طی ماه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است، به خصوص پس از کاهش ارزش یوآن. با این‌حال گرداننده بزرگ‌ترین معدن طلای چین نسبت به این فلز گرانبها اظهار خوش‌بینی می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، چن جینگه، رئیس شرکت معدنی «زیجین ماینینگ» چین طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ»ضمن تأکید بر اینکه او به طور هوشیارانه‌ای نسبت به طلا خوش‌بین است، گفت که پیش‌بینی می‌کند طلا برای مدتی تحت فشار باشد.

چن افزود: قیمت طلا ارتباط نزدیکی با دلار آمریکا دارد و دلار پرقدرت عموماً به منزله یک عامل منفی بر قیمت طلا ارزیابی می‌شود. قیمت طلا پس از چند سال طی کردن مسیر نزولی، هم‌اکنون به هزینه تولید نزدیک شده است. اگرچه هنوز احتمال می‌رود قیمت کمی‌بیشتر کاهش یابد، اما می‌توان گفت که به کف رسیده‌ایم.

چن ضمن تأکید بر اینکه احتمال می‌رود قیمت طلا ظرف دو سال آینده به 1200 دلار در هر اونس برسد، اظهار کرد: البته افزایش نرخ بهره آمریکا را نیز در پیش داریم و به خاطر نوسانات ناشی از این مسئله، احتمال دارد طلا کمی پایین‌تر برود.

ای ژو، تحلیل‌گر حوزه فلزات و معدن «بلومبرگ» نیز با حضور در این برنامه تلویزیونی به بررسی گفته‌های چن جینگه پرداخت و گفت: من با اظهارات آقای چن موافقم و معتقدم قیمت طلا فضای کمی برای کاهش بیشتر دارد.

وی ادامه داد: هزینه تولید نیز افزایش یافته است؛ زیرا معادن جدید به لحاظ جغرافیایی در موقعیت‌های سختی قرار دارند و تکنیک‌های جدیدی نیز برای اکتشاف این معادن به کار می‌رود.

به گفته‌ ای ژو، قیمتی که توسط اجماع داده‌های بلومبرگ برای طلا در سال آینده تخمین زده شده، در سطح قیمت کنونی است.

مجری «بلومبرگ» خاطرنشان کرد، به نظر می‌رسد چین قصد دارد صنعت معدن را تحکیم کند و یکی از دلایل آن نیز ایجاد تعادل در اقتصاد است. آیا چین در این راستا موفق بوده است؟

تحلیل‌گر حوزه فلز و معدن بلومبرگ ضمن تأیید این مسئله، ادامه داد: چین در تحکیم حوزه صنعت معدن موفق بوده است. اگر سهم 10 تولید‌کننده برتر در بازار را در نظر گیریم، سال گذشته 56 درصد بود که به نسبت 51 درصد سال 2011، افزایش داشته است.

ای ژو تأکید کرد: در واقع تحکیم بازار، تولیدکنندگان بزرگ را تشویق کرد که سهم بازار و قدرت قیمت‌گذاری‌شان را بازپس گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید