در گفت‌و‌گو با مدیرعامل دخانیات بررسی شد:

برنامه‌های دخانیات برای ساماندهی بازار سیگار/ شرکت دخانیات آماده تولید مارلبرو شد

کدخبر: ۱۲۶۷۸۸
مدیرعامل شرکت دخانیات از برنامه‌های این شرکت برای افزایش تولید سیگارهای ایرانی خبر داد و برنامه‌های این شرکت را در خصوص ساماندهی بازار تشریح کرد.
برنامه‌های دخانیات برای ساماندهی بازار سیگار/ شرکت دخانیات آماده تولید مارلبرو شد

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با اقتصادنیوز افزود: برای ساماندهی بازار سیگار تولید داخل و افزایش حجم تولید بخش فروش را به بازار متصل کرده‌ایم تا بتوانیم نیاز بازار به انواع سیگار را برطرف کنیم.

او گفت: صنعت دخانیات کشور هم‌اکنون از کمبود نقدینگی رنج می برد و با توجه به کاهش فروش در این شرکت روی خواسته‌های بازار متمرکز شده‌ایم تا از این طریق با بالا بردن فروش نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنیم.

برخوردار تصریح کرد: تلاش بر این است تا با توسعه کشاورزی بتوانیم مواد اولیه مرغوب را به تولید برسانیم و با کانون گرفتن روی صادرات سیگارهایی را به تولید برسانیم تا با ذائقه مشتریان در نقاط مختلف دنیا سازگار باشد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران افزود: با توجه به فرسودگی ماشین‌‌آلات تولید سیگار در ایران، قصد داریم تا بر اساس تکنولوژی روز به نوسازی ماشین‌آلات اقدام کنیم و محصولات مرغوب‌تری را به تولید برسانیم.

برخوردار درباره توسعه برندینگ در صنعت سیگار کشور گفت: ذائقه سیگار یک عادت است وقتی مصرف کننده سیگار به یک برند عادت کند تغییر آن کار سختی است از این رو با مطالعاتی که در بازار انجام می‌دهیم قصد داریم به بررسی پرمصرف‌ترین سیگارهای بازار بپردازیم و بر اساس آن به تولید سیگار با قطران و نیکوتین کمتر بپردازیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات افزود: شرکت دخانیات ایران 80 سال است که به تولید سیگار می‌پردازد از این رو با توجه به تجربه‌ای که به‌وجود آمده، از بازنشستگان و متخصصان این صنعت دعوت به عمل آورده‌ایم که ما را در تولید سیگارهای با کیفیت یاری کنند.

برخوردار با اشاره به وضعیت بازار سیگارهای داخلی افزود: برای افزایش فروش محصولات دخانیات در بازار داخلی دو سیاست را در پیش گرفته‌ایم نخست آنکه به صورت مویرگی در بازار حضور داشته باشیم و با مشتریان خرد ارتباط برقرار کنیم و دیگر اینکه با مشتریان بزرگ‌مان مرتب در حال مذاکره باشیم و از این طریق سهم فروش خود را در بازار داخلی بالا ببریم.

مدیرعامل دخانیات تصریح کرد: سیگارهای تولید داخلی 22 درصد از سهم بازار را دارند و 28 درصد این سهم نیز مربوط به واردات رسمی است و 40 درصد را نیز قاچاق به نام خود کرده است.

برخوردار گفت: هم‌اکنون گروه‌های مختلف خواهان همکاری با ایران برای تولید سیگار هستند که تاکنون شرکت‌هایی از چین، کره، ژاپن و برخی اروپایی‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در صنعت سیگار ایران شده‌اند.

او افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته برای تولید سیگار مارلبرو، شرکت دخانیات آمادگی دارد تا با توجه به زیرساخت‌های موجود و مراکز تحقیقاتی پیشرفته این نوع سیگار را به صورت مشارکتی به تولید برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید