بلومبرگ منتشر کرد

فهرست بدترین شهرهای آمریکا از حیث نابرابری

کدخبر: ۱۳۰۷۶۳
این ایده که سخت کار کردن منجر به رفاه می‌شود، در حال تبدیل به یک امید واهی برای آمریکایی‌هاست؛ آمارها نشان می‌دهد که نابرابری اقتصادی در این کشور با سرعتی آهسته در حال افزایش است.
به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس رده‌بندی بلومبرگ، نیواورلئانز در صدر فهرست نابرابری کلانشهرهای آمریکا قرار گرفته است. بر اساس گزارش سال گذشته مارک مارتر و بث جاروش در دفتر مرجع جمعیتی در واشنگتن، مناطقی با سطوح بالای نابرابری درآمدی، اغلب تنوعی از جمعیت و سطح تفکیک اقامتی را دارا هستند. نیواورلئانز هر دو فاکتور را دارد؛ از جمله اینکه سیاهان 60 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند.»

بر اساس اظهارات جاروش،  نیواورلئانز دارای تفکیک اقامتی بسیار واضحی است این واقعیت که این شهر بیشترین نابرابری را دارد، زیاد شگفت‌انگیز نیست.
رده‌بندی بلومبرگ -در شهرهایی با حداقل 250 هزار نفر جمعیت- بر اساس ضریب جینی محاسبه‌شده توسط دفتر سرشماری آمریکا بوده است. ضریب جینی توسط متخصص آمار ایتالیایی کورادو جینی توسعه یافته و نسبت اندازه توزیع درآمد در میان افراد در هر اقتصاد را نشان می‌دهد. شاخص جینی صفر نشان از برابری مطلق می‌دهد در حالی‌که نسبت 1 نشان دهنده نابرابری مطلق است.

نابرابری زمانی اتفاق می‌افتد که تجمعی از مردم در بالاترین و پایین‌ترین انتهای طیف درآمدی و بدون پراکندگی زیاد در بین این دو سر طیف وجود داشته باشند. کلان‌شهرها اغلب کانون چنین شرایطی می‌شوند چرا که این شهرها افرادی که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی را دارند و همچنین افراد کم‌درآمد برای انجام کارهای خدماتی را به خود جذب می کنند. بر این اساس تجمع هر دو قشر فقیر و ثروتمند با سرعت یکسانی انجام می گیرد.

مکان‌هایی با محدوده وسیعی از حصول دانش نیز با مسئله نابرابری مواجه‌اند. در حالی که شخصی  با درجات بالاتر تحصیل  نمی‌تواند کار مرتبط با توانایی‌های خود و یا دستمزد مناسب پیدا کند.

جاروش اعلام کرد : «در آتلانتا کسر زیادی از تحصیلات پایین وجود ندارد، ولی بخش زیادی از مردم دارای درجات عالی و تحصیل کرده هستند که باعث گسترش عظیم نابرابری در این شهر شده است.»

بر اساس اطلاعات دفتر آمار،  در حدود 21 درصد از جمعیت آتلانتا 25 سال به بالا هستند و دارای مدرک تحصیلی یا حرفه‌ای هستند، در حالی که تقریبا 29 درصد آنها تنها تحصیلات دبیرستانی یا کمتر دارند.  این نسبت‌ها در کل ایالات متحده به ترتیب 11 و 41 درصد هستند.

جاروش اعلام کرد:‌ «شهرهایی با تنوع نژادی نیز اغلب سطح بالایی از نابرابری را نشان می‌دهند. در این شهرها نژاد اقلیت با درآمد کم و نرخ فقر بالا مواجه است.»

بر اساس اطلاعات دفتر سرشماری ایالات متحده، درآمد متوسط خانواده‌های سفیدپوست غیر اسپانیایی در سال 2014 معادل 59 هزار و 622 دلار بوده در حالی‌که دستمزد خانواده‌های اسپانیایی‌تبار 42 هزار و 748 و سیاه‌پوست‌ها 35 هزار و 481 دلار گزارش شده است. 

ایالات متحده به یکی از نابرابرترین کشورها در 5 سال اخیر تبدیل شده و شاخص جینی در این کشور از 0.469 واحد در سال 2009 به 0.48 واحد در سال گذشته افزایش یافته است.

جاروش خاطر نشان کرد: «داستان کلی از این قرار است که نابرابری در سه دهه اخیر به آهستگی در حال رشد است. در حالی که تغییرات سالانه اغلب بسیار کوچک بوده، یا اصلا وجود نداشته است. اگر شما به روند طولانی مدت نگاهی بیندازید، رشد آهسته در نابرابری را مشاهده خواهید کرد.»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید