اقتصادنیوز گزارش می‌دهد

حال‌وهوای بازار ارز بعد از حضور نیروی انتظامی/ آرامش در حضور دیگران

کدخبر: ۱۳۲۷۴۳
با وجود آنکه نیروهای انتظامی امروز (چهارشنبه)، با حضور در خیابان منوچهری و فردوسی تعدادی از دلالان ارز در این منطقه را دستگیر کرده‌اند، اما حال و هوای بازار ارز تقریبا عادی است و نرخ دلار آن‌چنان تحت‌الشعاع این موضوع قرار نگرفته است.
حال‌وهوای بازار ارز بعد از حضور نیروی انتظامی/ آرامش در حضور دیگران

به گزارش اقتصادنیوز، امروز برخی رسانه‌ها از حضور نیروهای انتظامی در راستای پاکسازی بازار ارز در منطقه خیابان فردوسی تهران به ویژه پاساژ افشار خبر دادند. این خبر شاید در ابتدا خیلی غیرمنتظره بود و تصور می‌شد که عاملی شود تا نرخ دلار دستخوش تغییر شود. اما در یک نگاه کلی به بازار ارز به ویژه دلار که در چند روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی وعده داده بود ارزش دلار در این بازار کاهش پیدا خواهد، نرخ هیچ یک از انواع ارز به ویژه دلار از رویه خود کوتاه نیامده‌اند.

دلار در حال حاضر به قیمت 3655 تومان به فروش می‌رسد که نرخ میانگین روز جاری دلار در معاملات صرافی این مقدار بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز، در ساعات پایانی بازار، با ورود به بازار منوچهری تنها تابلوهای خاموش قیمت بسیار به چشم می‌آید. تابلوهایی که برخی از آن‌ها قیمت انواع سکه را هم فدای نرخ دلار کرده‌اند و به کل از اعلام قیمت صرف‌نظر کرده‌اند.

با نزدیکی به میدان سکه‌ نکته بسیار مهم که تعجب همگان را به خود جلب می‌کند، نبود هیچ دلالی در این میدان است. اگر کمی به گذشته بازگردیم و زمستان سال 91 را به یاد بیاوریم بیشتر افراد اذعان خواهند داشت که با وجود حضور نیروهای امنیتی ونیروی انتظامی، دلالان به دور میدان سکه فعالیت‌های خود را دنبال می کردند.

این نبود دلالان به دور میدان سکه تا حدودی به پاساژ افشار که نیروهای انتظامی نگاه ویژه‌ای به آن دارند نیز تسری یافته و تعداد دلالان حاضر در ورودی این پاساژ بسیار اندک است.

با وجود آنکه به گفته یکی از دلالان، برخی از افراد دستگیر شده‌اند، اما دلالان برای ادامه معامله‌های صوری و رسیدگی به حساب و کتاب‌های معاملات خود مشغول هستند. برخی از دلالان نیز در اطراف میدان سکه با صدای بسیار آرام ندای «دلار دلار» سر می‌دهند و به دنبال انجام معامله با افراد عادی هستند؛ افرادی که تعداد آنها بسیار کم است و از اتفاقات روزجاری از طریق رسانه‌های جمعی مطلع شده‌اند.

یکی از دلالانی که برای اطلاع از نرخ دلار به او مراجعه شد، در واکنش به این سوال که پنج‌هزار دلار را با چه نرخی عرضه می‌کند؟ نرخ 3650 تومان را اعلام کرد و تاکید کرد که به دلیل فضای ایجاد شده، معامله باید در مغازه صورت گیرد.

او صرافی‌های اطراف را به عنوان مغازه با دست نشان داد و بسیار علاقمند به انجام معامله بود. این رفتار دلالان تصدیقی بر آن گفته است که آنها بازیگران اصلی نیستند و تنها «آدم دیگران» هستند.

اما در کنار این‌ مسائل، نکته قابل توجه دیگر آن است که در حال حاضر تنها چند صرافی مشغول به فعالیت هستند که یکی از آن ها وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی است و بیشتر مشتریان بازار در آستانه تعطیلی را از آن خود کرده و نرخ خرید دلار آن، 30 تومان کمتر از نرخ فروش است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید