مهمانان جدید پتروشیمی/آلمانی‌ها در راهند

کدخبر: ۱۳۴۰۶۳
خبرهای تازه نشان از جدی شدن ورود آلمان‌ها به حوزه پتروشیمی دارد.
مهمانان جدید پتروشیمی/آلمانی‌ها در راهند

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که دو ماه قبل معاون شرکت صنایع پتروشیمی از تلاش آلمان برای ورود به حوزه پتروشیمی ایران خبر داده بود، خبرهای تازه نشان از ارائه پیشنهادهای جدی‌تر از سوی آلمان برای حضور در حوزه پتروشیمی دارد.

آن‌گونه که اخیرا عباس شعري مقدم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی عنوان کرده است، دو شرکت آلمانی برای عقد قرارداد و سرمايه‌گذاری در صنايع پتروشيمی ايران پیشنهادهایی ارائه کرده‌اند که مورد توافق ایران هم قرار گرفته است.

هرچند که تاکنون صحبت‌های بسیاری در خصوص حضور کشورهای مختلف به حوزه انرژی عنوان شده اما بخشی از این همکاری‌ها به بعد از اجرایی شدن برجام موکول شده است.

با این حال، صحبت‌های شعری مقدم نشان از آن دارد که این دو شرکت آلمانی قصد دارند برای ورود به حوزه پتروشیمی ایران وارد عسلویه شوند.

کمی قبل‌تر و در آبان ماه امسال نیز معاون شرکت صنایع پتروشیمی صحبت‌هایی در خصوص ورود آلمان‌ها به پتروشیمی عنوان کرده بود.

محمدحسن پیوندی در آن زمان مطرح کرده بود که «شرکت «باسف» آلمان به منظور برگزاری و مشارکت در طرح‌های جدید صنعت پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده است. به گفته وی، این شرکت بزرگ آلمان قرار است علاوه بر ارائه دانش فنی در صنعت پتروشیمی هم سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام دهد.

البته در صحبت‌های تازه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی صحبتی از نام شرکت موردنظر عنوان نشده اما به نظر می‌رسد که ورود آلمان‌ها به حوزه پتروشیمی جدی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید