بهترین و بدترین کشورهای جهان ازنظر میزان GDP

تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2016 به کدام سو می‌رود؟

کدخبر: ۱۳۴۲۷۶
واحد مطالعاتی اکونومیست پیش‌بینی کرده که میزان تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2016 حدود 2.7 درصد رشد خواهد کرد.
تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2016 به کدام سو می‌رود؟

به‌گزارش اقتصادنیوز، واحد مطالعات اکونومیست در تازه‌ترین پیش‌بینی خود اعلام کرد که میزان تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2016 حدود 2.7 درصد رشد داشته باشد درحالیکه در سال 2015 میلادی پیش‌بینی می‌شد اقتصاد جهان تا 2.4 درصد رشد کند.

به‌گزارش اکونومیست، این چشم‌انداز متعادل منعکس‌کننده این حقیقت است که رشد اقتصادی در جهان همچنان در حوزه یورو، ژاپن و بازارهای نوظهور روی‌هم رفته به کندی صورت می‌گیرد.

همچنین، چشم‌انداز اقتصادی کشورهای صادرکننده نفت نظیر ونزوئلا که در بحران عمیق اقتصادی فرو رفته، تیره و تار خواهد بود. چشم‌انداز برزیل نیز به دلیل افت قیمت نفت و رسوایی شرکت نفتی دولتی پتروبراس که سرمایه‌گذاری نفت و گاز در این کشور را تهدید کرده، مثبت نیست. بنابر پیش‌بینی های اکونومیست، کشورهای جنگ‌زده نیز در سال 2016 میلادی، در جمع کشورهای قرار می‌گیردن که وضعیت نابسامن اقتصادی خواهند داشت. به‌عنوان مثال، تولید ناخالص داخلی لیبی از سال 2013 تاکنون در حال تحلیل است. ادامه جنگ و بی‌ثباتی سیاسی در این کشور، بمعنای ادامه روند تحلیل تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری خواهد بود.

با وجود این چشم‌انداز تاریک، همچنان در برخی مناطق بارقه‌هایی از امید به چشم می خورد. با اینکه تولید ناخالص داخلی در ترکمنستان رو به کندی است، اما احداث خط لوله جدید گازی آسیای مرکزی-چین تا پایان سال 2016 میلادی، صادرات این کشور را تقویت خواهد کرد. برخی اقتصادهای نوظهور آسیایی نیز حضور چشمگیری در جمع 10 اقتصاد برتر در زمینه تولید ناخالص داخلی در سال 2016 خواهند داشت به‌طوریکه رشد این مناطق به واسطه افزایش مصرف شخصی و به‌خصوص رشد دوباره صنعت جهانگردی در لائوس، تقویت خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید