نکاتی که در ظاهر بی‌اهمیت به نظر می‌رسند

7 اشتباه پوششی در محل کار

کدخبر: ۱۳۶۸۱۵
آیا موفقیت شغلی شما متوقف شده و دلیل آن را نمی‌دانید؟ آیا اغلب با یک کارآموز اشتباه گرفته می‌شوید؟ ما دلیل آن را به شما می‌گوییم؛ شاید بهتر باشد در انتخاب پوشش خود تجدیدنظر کنید.
7 اشتباه پوششی در محل کار
محسن عارفی:

از کودکی به ما یاد داده‌اند که از روی ظاهر آدم‌ها قضاوت نکنیم. اما خیلی سخت می‌توان در مقابل نحوه پوشش افراد واکنش نشان نداد و تحت تاثیر آن قرار نگرفت. اگر نمی‌خواهید روی دیگران، به خصوص در محل کار، اثر بدی بگذارید، باید تلاش کنید به ظاهر و پوشش خود بیشتر اهمیت بدهید.

به‌گزارش اقتصادنیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی چیت شیت، اغلب افراد اطلاع ندارند که چگونه نحوه لباس پوشیدن و آراستن آنها ممکن است به شغل‌شان لطمه بزند. فراموش نکنید، اگر می‌خواهید تاثیر بدی از خود روی همکاران و مدیرتان نگذارید، نباید شلخته به سر کار بروید. در ادامه، به هفت اشتباه پوششی در محل کار اشاره می‌کنیم که باید به شدت از آنها دوری کنید.

پوشیدن کفش ورزشی و کتانی
انتخاب نوع کفش برای محل کار بسیار مهم است و این یعنی پوشیدن کفش ورزشی و کتانی در محل کار کاملا اشتباه است مگر آنکه مشکل پزشکی داشته باشید. اگر مجبور هستید کفش ورزشی به پا کنید، مطمئن شوید که آنها تمیز بوده و ظاهر مناسبی داشته باشند. هیچکس دوست ندارد با کسی که با کفش‌های کثیف و بودار ورزشی سر کار می‌آید همکار شود.

زدن عطر و ادکلن تند
هیچکس نباید قبل از آنکه شما وارد اتاقش می‌شوید متوجه حضور شما بشود. پس سعی کنید برای احترام به همکاران خود، از زدن عطرهای تند اجتناب کنید. همچنین مراعات حال همکارانی که به بوی عطر و ادکلن حساس هستند یا مشکل پزشکی دارند را بکنید. به غیر از این، آیا شما حاضر هستید در آسانسور کنار کسی بایستید که بوی مغازه عطرفروشی می‌دهد؟

پوشیدن لباس چروک
اگر با لباس چروک سر کار حاضر می‌شوید، فکر می‌کنیم وقت آن رسیده که با اتو آشتی کنید. اگر برایتان سخت است که خود را پشت میز اتو ببینید، یا لباس‌های ضد چروک بخرید یا آنها را به خشکشویی ببرید. برای پوشیدن لباس چروک هیچ عذری پذیرفته نیست. پس هیچ وقت با لباس چروک سر کار نروید.

لباس ورزشی
پوشیدن سوئیشرت، شلوار ورزشی یا هرنوع لباس ورزشی دیگر که مناسب باشگاه است، در محل کار کاملا اشتباه است. این درست است که دوست دارید راحت باشید اما در محل کار قرار نیست طوری لباس بپوشید که انگار می‌خواهید آموزش بوکس بدهید.

دمپایی و صندل
همه ما دوست داریم پاهایمان نفس بکشند و خنک باشند اما این ظاهر در محل کار کاملا غیر حرفه‌ای است. هیچ عذری برای پوشیدن دمپایی و صندل در محل کار پذیرفته نیست زیرا هیچکس دوست ندارد انگشتان پای شما را ببیند. حتی اگر تصور می‌کنید که مردم به پاهایتان نگاه نمی‌کنند، اشتباه می‌کنید.

لباس‌های خیلی تنگ یا کوتاه
لباس کار محدود کننده است اما می‌توان لباس راحت‌تری هم سر کار پوشید به شرط اینکه مناسب محل کار باشد. اگر تمام لباس‌های کار شما گشاد هستند سراغ یک خیاط بروید. اما از سوی دیگر، پوشیدن لباس های خیلی تنگ نیز کار اشتباهی است. قطعا همکار شما تمایلی ندارد خط لباس زیر شما را ببیند.

پوشیدن لباس‌های مهمانی
شیک بودن خیلی خوب است، اما نباید در آن افراط کرد. در محل کار نباید طوری لباس پوشید که انگار قرار است الان روی استیج بروید و کنسرت اجرا کنید. بلکه همیشه سعی کنید به مناسبت خود لباس بپوشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید