2.6 هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها حراج می‌شود/اعلام زمان برگزاری بزرگترین مزایده اموال مازاد بانک‌ها

کدخبر: ۱۳۷۵۳۴
مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) از برگزاری بزرگ‌ترین مزایده فروش اموال مازاد بانک‌ها در هجدهم اسفندماه امسال خبر داد و گفت: در این مزایده ۵۰۰ ملک به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال متعلق به بانک‌های کشور به مزایده گذاشته می‌شود.
2.6 هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها حراج می‌شود/اعلام زمان برگزاری بزرگترین مزایده اموال مازاد بانک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، فروش اموال مازاد بانک‌ها یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که مقامات بانکی تا پیش از این خبر داده و اعلام کرده بودند که امسال بخشی از این مزایده برگزار می‌شود.

در همین مورد امروز حسن یمنی به ایرنا اعلام کرد: نخستین آگهی این مزایده سه‌شنبه بیست و هفتم بهمن ماه در روزنامه اطلاعات و دومین مرحله نیز چهارم اسفندماه در روزنامه همشهری منتشر می‌شود.

مدیر عامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها ادامه داد: در این مرحله املاک مازاد بانک‌های صنعت و معدن، تجارت، رفاه کارگران، کشاورزی، سپه و توسعه صادرات به مزایده گذاشته می‌شود. این مزایده یازدهمین مرحله از واگذاری اموال مازاد بانک هاست.

مدیرعامل شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها درباره برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات از چهارم تا هفتم اسفندماه نیز گفت: با توجه به برگزاری این نمایشگاه، اسفندماه بهترین زمان برای انجام این مزایده بزرگ است.

وی ادامه داد: از آنجا که با اجرای برجام، بخش مسکن به حرکت درآمده، تدارک این مزایده بزرگ نیز دیده شده است. امسال این شرکت ۱۲۰ ملک را به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال به فروش رساند.

وی ارزش کل فروش اموال مازاد بانک‌ها از سال ۱۳۸۸ (آغاز تاسیس فام) تاکنون را پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این سال‌ها ۱۵۸ ملک به فروش رسیده است.

یمنی همچنین از همکاری نکردن برخی بانک‌ها در فروش اموال مازاد انتقاد کرد و گفت: بانک‌های ملت و مسکن برای واگذاری اموال مازاد همکاری کمی دارند.

به گزاری ایرنا، شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها (فام) با همکاری و سهم ۱۰ بانک دولتی کشور بر پایه مصوبه هیات وزیران و زیر نظر وزارت اموراقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوم آذرماه ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید