رکورد حجم معاملات یکساله پلیمرها شکسته شد/جهش غیرمنتظره حجم معامله پلیمرها

کدخبر: ۱۳۸۹۴۶
حجم معامله پلیمرها در بورس کالا به بالاترین حد در یکسال اخیر دست یافت. افزایش قیمت ها در بازار آزاد و امید به سودآوری خرید برای فروش در روزها و هفته های آینده باعث شد تا حجم معامله پلیمرها جهش قابل توجهی داشته هرچند این رشد حجمی در هفته های پایانی سال سابقه تاریخی و سنتی دارد.
رکورد حجم معاملات یکساله پلیمرها شکسته شد/جهش غیرمنتظره حجم معامله پلیمرها

به گزارش اقتصادنیوز، حجم معامله پلیمرها در بورس کالای ایران در روز سه شنبه به 49 هزار و 889 تن بالغ شد که به نسبت رقم قابل توجهی به شمار می آید و از بازگشت جدی خریداران به بازار حکایت می کند.

این حجم قالب توجه معامله پلیمرها در بورس کالا باعث شد تا حجم هفتگی معامله این گروه کالایی در بورس کالای ایران به 66 هزار و 108 تن برسد که بالاترین حد در یکسال اخیر به شمار می آید. این در حالی است که همیشه و به صورت سنتی حجم معامله پلیمرها در هفته های پایانی هر سال افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و این رشد معاملات سابقه فصلی دارد.

دلیل اصلی رشد حجم معاملات را به جز قرار گرفتن در زمان اوج تقاضای فصلی می توان در افزایش آرام قیمت های جهانی ، عدم کاهش جدی و محسوس قیمت دلار ، افزایش قیمت ها در بازار داخلی و تلاش برخی فعالان بازار برای واسطه گری و سفته بازی دانست تا بتوانند کالاهای خریداری شده را با قیمت های بالاتری احتمالاً در سال آینده به فروش برسانند. هنوز مشخص نیست که این شرایط کلی آیا برای فعالان بازار سودمند خواهد بود و یا خیر زیرا برای سال آینده احتمال کاهش قیمت دلار وجود داشته بنابراین افت گسترده و فراگیر قیمت پلیمرها در بازار داخلی غیرممکن نخواهد بود.

در بازار آزاد قیمت ها در هفته جاری در مسیر رشد قرار داشته هرچند که با افزایش عرضه ها در بازار آزاد ، از شتاب رشد قیمت ها کاسته شده است. با توجه به افزایش حجم معاملات در هفته جاری و هفته گذشته ، به نظر می رسد از شتاب رشد قیمت ها کاسته شده و بازار داخلی پلیمرها وارد یک فاز تثبیت آرام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید