رشد بهای پلیمرها از بورس کلید خواهد خورد؟

کدخبر: ۱۳۹۳۰۱
قیمت های پایه محصولات پتروشیمی با جهت گیری افزایشی اعلام شد تا جایی که اغلب گریدها با رشد قیمت رو به رو شدند.
رشد بهای پلیمرها از بورس کلید خواهد خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، در ساعات پایانی فعالیت بازار در روز یکشنبه ، قیمت های پایه جدید محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران اعلام شد که اغلب آن ها با افزایش نرخ رو به رو بودند. کاهش یک درصدی قیمت دلار ، کاهش 0.35 درصدی قیمت پلی اتیلن ترفتالات نساجی ، رشد قیمتی سایر گریدها ، اوج قیمتی انواع استایرن بوتادین رابر موسوم به SBR ، رشد دسته جمعی و بیش از 6 درصدی انواع گریدهای PVC ، رشد بیش از 8 درصدی پلی استایرن های انبساطی موسوم به EPS ، افزایش قیمت اغلب گریدهای شیمیایی در بورس کالا به استثناء محلول آمونیاک ، کریستال ملامین ، سود کاستیک ، اسید استیک ، دی اتانول آمین و اپوکسی رزین را می توان مهمترین ویژگی های قیمت های پایه اعلامی دانست.

این افزایش قیمت ها در حالی به ثبت رسید که خریداران اصلی در بورس کالا با افزایش حجم خرید خود در هفته گذشته ، به استقبال این رشد نرخ رفته که البته به نظر می رسد این استراتژی موفق بوده باشد.

از سوی دیگر باید گفت که با توجه به زمان بر بودن فرآیند تخصیص حواله ، تحویل فیزیکی ، حمل و عرضه از انبار تهران ، شاید تا پایان سال جاری برای همه گریدها فرصت تحویل ایجاد نشده و بخش بزرگی از عرضه ها به بازار داخلی در سال آینده صورت پذیرد که البته در ضعف تقاضا در روزهای پایانی سال ، این احتمال تقویت خواهد شد. در هر حال باید منتظر ماند و دید تا شرایط قیمت ها در سال آینده چگونه خواهد بود تا بتوان سود یا زیان خریداران هفته گذشته را تخمین زد.

در بازار داخلی پلیمرها مدتی است که معاملات وارد یک فاز کاهشی قیمتی شده که در کنار افزایش بهای پلیمرها در بورس کالا می تواند در برابر افت نرخ ها مقاومت کند. این در حالی است که با توجه به کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر ، شاید بتوان عمیق تر شدن ابهام در بازار پلیمرها را تخمین زد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید