شروع خوب اقتصاد چین در سال 2016/ افزایش سهم «خدمات» از رشد اقتصادی

کدخبر: ۱۴۳۹۸۱
به نظر می‌رسد اقتصاد چین از طریق بهینه‌سازی ساختار اقتصادی و بهبود معیشت مردم، یک شروع خوب را در سال جاری میلادی رقم زده است.
شروع خوب اقتصاد چین در سال 2016/ افزایش سهم «خدمات» از رشد اقتصادی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چاینا‌دیلی، با توجه به طرح‌های ابتکاری به منظور گسترش تقاضای داخلی و اصلاحات در طرف عرضه، تلاش‌هایی برای کمک به هموار کردن مسیر دومین اقتصاد بزرگ دنیا انجام شده است.

تحت شرایط نرمال جدید، رشد اقتصادی چین به طور عمده وابسته به مصرف بوده است. در چهار ماه نخست سال 2016، حجم کل خرده‌فروشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 10.3 درصدی داشته و سهم نرخ مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال 2015 رشدی 22 درصدی را تجربه کرده است.

در میان انتقال ساختاری، صنعت خدمات به بزرگترین صنعت کشور تبدیل شده است. شاخص تولید بخش خدمات چین در ماه آوریل رشدی 8.3 درصدی را تجربه کرده است. 

در سه ماهه نخست، صنعت ثالث (خدمات) با رشدی 7.6 درصدی، 1.8 درصد سریعتر از صنعت ثانویه (تولید) رشد کرده است. سهم نرخ صنعت ثالث در رشد اقتصادی به 63.5 درصد رسیده که 29.3 درصد بالاتر از صنعت ثانویه بوده است.

علاوه بر این‌ درآمد مالیاتی از صنعت خدمات 12 درصد رشد کرده و 56.5 درصد از کل درآمد مالیاتی محسوب می‌شود.

طرح‌های خلاقانه اصلاحاتی نظیر  ساده‌سازی مدیریت و تفویض قدرت به دولت‌های محلی، بهینه‌سازی خدمات اداری، تصویب اصلاحات سیستم‌های سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار، اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح طرف عرضه و کار جمعی به منظور تزریق پویایی به بازار صورت گرفته است.

از ماه ژانویه تا آوریل، تعداد کارآفرینان جدید با رشدی 27.5 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.57 میلیون نفر رسید. در 4 ماه گذشته روزانه،‌نزدیک به 13 هزار کارآفرینی به ثبت رسیده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید