نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو مطرح کرد:

سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار/ رنو 7 درصد؛ تویوتا 16 درصد

کدخبر: ۱۴۴۳۹۱
نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو، سهم برند تویوتا از بازار خودروی ایران در سال گذشته را 16 درصد عنوان کرد و گفت: سهم سایر برندها از جمله هیوندا، کیا و رنو از بازار ایران به ترتیب 36، 20 و 7 درصد و مابقی مربوط به سایر برندها است.
سهم 56 درصدی هیوندایی و کیا از بازار/ رنو 7 درصد؛ تویوتا 16 درصد

به گزارش اقتصادنیوز، کوروش مرشد سلوک در نشستی خبری اظهار داشت: براساس اطلاعات به‌دست آمده سهم برند هیوندا و کیا در بازار خودروی ایران رو به کاهش است.

وی با اشاره به ثبت انجمن واردکنندگان خودرو در مرکز امورتشکلهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: این انجمن از دو سال گذشته در اتاق ایران به ثبت رسید و تاکنون بیش از 95 درصد برندهای وارداتی خودرو عضو این انجمن هستند.

مرشد سلوک همچنین اضافه کرد: بیش از 85 درصد واردکنندگان خودرو به عضویت این انجمن در آمده اند ضمن اینکه انجمن واردکنندگان خودرو در حال حاضر عضو شورای سیاستگذاری خودرو است.

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه این انجمن هم اکنون مورد مشورت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو است، گفت: این انجمن تنها تشکلی است که حاکمیت بخش نظارتی خود را به آن واگذار کرده است.

وی با اشاره به موضوع گارانتی خودروهای وارداتی اظهار داشت: نمایندگی ‌های رسمی واردکننده خودرو به آن دسته از خودروهایی که از سوی واردکنندگان غیر رسمی وارد شده و دارای مشکلاتی هستند، گارانتی ارائه نمی‌ کنند.

مرشد سلوک ادامه داد: گارانتی باید مورد اطمینان مشتریان باشد چرا که در راستای رضایت مشتری است لذا نمایندگی های رسمی قاطعانه براین قضیه استوار هستند.

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو و دستورالعمل خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی اشاره کرد و گفت: این دو دستورالعمل، بحث کلیدی در حوزه واردات خودرو به شمار می آیند که باید مورد استفاده صحیح قرار گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید