این هفته بر بورس چه گذشت؟+نمودار

کدخبر: ۱۴۵۴۹۴
شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات این هفته در ارتفاع 76 هزار و 84 واحدی قرار داشت، در انتهای معاملات هفته جاری 208 واحد، معادل 0.27 درصد افت کرد و به ارتفاع 75 هزار و 876 واحدی رسید.
سپیده معظمی:

شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات این هفته در ارتفاع 76 هزار و 84 واحدی قرار داشت، در انتهای معاملات هفته جاری 208 واحد، معادل 0.27 درصد افت کرد و به ارتفاع 75 هزار و 876 واحدی رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات اولین روز معاملاتی هفته جاری(یک‌شنبه)، در ارتفاع 76 هزار و 84 واحدی قرار داشت و با آغاز معاملات این روز، در مسیر صعودی قرار گرفت اما در نهایت در پایان معاملات این روز با غلبه عرضه بر تقاضا و افت صف‌های خرید روند آرام‌تری در پیش گرفت و 76 واحد افزایش پیدا کرد. این شاخص در نهایت در ارتفاع 76 هزار و 160 واحدی ایستاد.

معاملات در بازار روز دوشنبه نیز، تنها در نیم ساعت اول به خوبی پیش رفت اما طی معاملات بعد از آن، شاهد پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا شدیم. در انتهای معاملات این روز شاخص کل بورس 31 واحد کاهش پیدا کرد و در ارتفاع 76 هزار و 128 واحدی قرار گرفت.

در بازار روز سه‌شنبه نیز، شاخص کل به افت خود ادامه داد و 254 واحد کاهش پیدا کرد. این شاخص با افت خود به کانال75 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد و در انتهای معاملات این روز، در ارتفاع 75 هزار و 874 واحد قرار گرفت.

اما در آخرین روز معاملاتی این هفته،‌ شاخص کل بازار حدودا دو واحد افزایش یافت و در انتهای معاملات در ارتفاع 75 هزار و 876 واحدی قرار گرفت. اما با منفی بودن شاخص کل هم‌وزن مشخص بود که کلیت این بازار منفی است.

به هرحال مهم‌ترین مساله که در بازار این روزهای هفته به چشم می‌خورد کاهش حجم و ارزش معاملات است که با وجود این شرایط نمی‌توان فضای مناسبی را برای بازار متصور بود. به نظر می‌رسد این فضای منفی بازار به دلیل عدم تحقق و عملیاتی شدن برخی مسائل در پسابرجام، عدم عملیاتی شدن اتفاقاتی همانند کاهش نرخ سود بانکی که از همان ابتدای سال منتظر آن بوده‌ایم و موارد مشابه دیگر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید