اقتصادنیوز بررسی کرد:

افزایش تولیدات رنو در ایران/ گام‌های رنو برای سهم‌گیری از بازار خودرو

کدخبر: ۱۴۵۵۷۰
بررسی کارنامه تولید خودرو در کشور ظرف دو ماه گذشته نشان می‌دهد که تا پایان اردی بهشت ماه بیش از 11 هزار دستگاه از محصولات رنو در کشور به تولید رسیده که نشان‌دهنده سهم 7 درصدی این خودروساز از تولیدات خودرو سواری در ایران است.

به گزارش اقتصادنیوز، دو کارخانه بزرگ خودروساز در کشور طی دو ماه نخست امسال بیش از 11 هزار دستگاه از محصولات رنو را به تولید رسانده‌اند که در این میان سهم ایران‌خودرو، سه هزار و 500 و سهم سایپا 7 هزار و 600 دستگاه بوده است.

بر اساس این گزارش، رنو نزدیک به 10 سال است که خودرو ال90 را درایران به تولید می رساند که طی این مدت نتوانسته به تولید سالانه 300 هزار دستگاه خودرویی که در قراردادال90 مندرج شده است، دست یابد.

این گزارش حاکی از آن است که ظرف دو ماه نخست امسال تولید ال90 در ایران‌خودرو، دو نیم برابر شده و 165 درصد افزایش تولید داشته است.

در پارس‌خودرو نیز که از زیر مجموعه‌های گروه سایپا بوده و محصولات رنو را به تولید می‌رساند تولید ال90، پنج برابر شده و 440 درصد رشد داشته است.

پارس‌خودرو به غیر از ال90 دو محصول دیگر ساندرو و پارس‌تندر را به تولید می‌رساند که ظرف دو ماه گذشته میزان تولید این دو نوع خودرو نیز با افزایش مواجه بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید