دومین هفته متوالی رشد طلا به ثبت رسید/ هر اونس 1273 دلار

کدخبر: ۱۴۵۶۱۵
در پی ریسک گریزی سرمایه‌گذاران و بالارفتن تقاضای طلا، این فلز گرانبها دومین هفته متوالی رشد خود را در بازارهای جهانی به ثبت رساند.
دومین هفته متوالی رشد طلا به ثبت رسید/ هر اونس 1273 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، در حالی که طلا عمدتا به عنوان بیمه‌ای در مقابل نگرانی‌های اقتصادی و مالی شناخته می‌شود، پس از آمار اشتغال ضعیف‌تر از انتظار آمریکا که موجب کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره فوری شد، این فلز زرد در این هفته بیش از  2 درصدی افزایش قیمت داشته باشد.

تحلیلگران اعلام کردند، به نظر می‌رسد قیمت‌ها در دو هفته آینده و به دلیل نگرانی‌ها در مورد نتیجه همه‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا همچنان تقویت شود.

ینس پدرسن، تحلیلگر ارشد دانسکه بانک اعلام کرد: «بازار دیگر ترسی از افزایش نرخ بهره در هفته آینده ندارد و سرمایه گذاران بیشتر نگران نتیجه همه‌پرسی بریتانیا هستند که احتمالا به افزایش تقاضای طلا کمک کند.»

هر اونس طلا در پایان معاملات این هفته با رشدی 2.5 درصدی نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته خود یکهزار و 273 دلار و 30 سنت معامله شد.قیمت هر اونس نقره نیز با رشدی 5.5 درصد در طول هفته به 17 دلار و 30 سنت رسید تا رشدی 5.5 درصدی را در طول هفته تجربه کند.

دانیل بریشمن، تحلیلگر کامرزبانک اعلام کرد: «‌اگر فدرال‌رزرو از افزایش نرخ بهره در ژوئن و جولای صرف‌نظر کند این موضوع موجب حمایت طلا خواهد شد چرا که دلار با افت مواجه می‌شود. »
طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است چرا که هزینه‌های فرصت نگهداری این دارایی بدون بهره را بالا برده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.
 
بانک ANZ nر یادداشتی تحقیقاتی نوشت: «در حالی که ما همچنان انتظار داریم که فدرال‌رزرو نرخ بهره را در سال جاری دو مرتبه افزایش دهد، بازار در حال کاهش دادن این احتمال است. افت کاهش سیاست‌های پولی،‌ بازده منفی اوراق قرضه و توقف احتمالی تقویت دلار همگی عوامل حمایتی برای طلا خواهند بود.»
 
در پایان هفته، دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا با رشدی 0.7 درصدی به 887.3 تن رسید که بیشترین مقدار از اکتبر 2013 بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید