امروز در بازارسهام چه گذشت؟

ریزش ملایم شاخص بورس+نمودار

کدخبر: ۱۴۵۷۵۶
طی معاملات بازار امروز یکشنبه، شاخص کل 32 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 74 هزار و 817 واحدی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از افت شدیدی که شاخص بورس در روز گذشته تجربه کرد، این شاخص طی معاملات امروز روند آرام‌تری را در پیش‌ گرفت. به طوری‌که در پایان معاملات امروز با افت 32 واحدی خود در ارتفاع 74 هزار و 817 واحدی قرار گرفت. در این بازار به ترتیب نمادهای «فارس»، «جم»، «وبملت» و «فملی» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «شپنا»، «خودرو» و «شیراز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در این راستا حمیدرضا کاهدی به اقتصادنیوز گفت: بازار امروز از ابتدای معاملات منفی بود و به‌رغم  اخبار مثبت برای واگذاری 50 درصد سهام سایپای کاشان به شرکت سیتروئن فرانسه که در گروه خودرویی‌ وجود داشت، بازار آنچنان واکنشی نشان نداد. اگرچه عمده نمادهای گروه خودرو را تا نزدیک صفر آورد و سایپا را نیز، مثبت کرد. نکته مثبت دیگری در بخش خودرو نبوده بلکه صرفا همین خبر بوده که آنچنان استقبالی از آن هم صورت نگرفت و تداوم پیدا نکرد که این گروه را صف خرید برساند.

این تحلیلگر بازار سهام گفت: در سایر گروه‌های بازار نیز، اتفاق خاصی صورت نگرفت. اما به نظر می‌رسد بسیاری از نمادهای بزرگ به صورت دستوری مثبت شدند که شاخص مانند روز گذشته منفی شدیدی را تجربه نکند. اما در نهایت بازار در شرایط منفی به سر می‌برد و حتی ممکن است که این شرایط منفی ادامه‌دار باشد و به نظر می‌رسد فقط آن شتابی که در روز گذشته وجود داشت، اتفاق نیفتد.

کاهدی خاطرنشان کرد:در مجموع بازار امروز بازار متعادلی نسبت به روز گذشته بود، اما در هر صورت در روزهای آینده نیز، نباید انتظار مثبتی از بازار داشته باشیم اگر هم بازار مثبت شود، به احتمال زیاد موقت خواهد بود و بعید است با شتابی که روز گذشته در ریزش شاخص رخ داد، شاهد شرایط مثبت به صورت پایدار باشیم. مگر این که اتفاق خاصی صورت بگیرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید