صعود طلا در سایه چشم‌انداز محتاطانه فدرال‌رزرو/هر اونس 1309 دلار

کدخبر: ۱۴۶۰۳۱
پس از اینکه فدرال‌رزرو اعلام کرد که در سال آینده سیاست‌های انقباضی کمتری را اتخاذ خواهد کرد، برای نخستین بار از اوایل ماه می، قیمت اونس در معاملات روز پنجشنبه از مرز 1300 دلار گذشت.
صعود طلا در سایه چشم‌انداز محتاطانه فدرال‌رزرو/هر اونس 1309 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، فدرال‌رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر نگاه داشت و اعلام کرد که قصد دارد در سال 2016 دو مرتبه نرخ بهره را افزایش دهد.

فدرال‌رزرو تاکید کرد رشد اقتصادی آهسته‌تر موجب کاهش سرعت سفت‌وسخت کردن سیاست‌های پولی در سالهای آینده خواهد شد.طلا به افزایش نرخ بهره حساس است به طوری که نرخ بهره بالاتر هزینه‌های فرصت نگهداری این فلز بدون بهره را افزایش می‌دهد.
    
هر اونس طلا در معاملات امروز با رشدی 1.2 درصد هزار و 309 دلار و 30 سنت معامله شد تا به بالاترین سطح خود از سوم ماه می برسد.

جیمز استیل تحلیلگر فدرال‌رزرو اعلام کرد: «تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو برای بدون تغییر نگاه داشتن نرخ بهره موجب صعودی شدن قیمت طلا دستکم برای یک مدت کوتاه خواهد شده است. اما با توجه به اینکه بازار در انتظار افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک است، این اثر ممکن است محدود باشد.»
    
اکثر بانک‌های بزرگ وال‌استریت انتظار دارند فدرال‌رزرو در سال جاری بیش از یکبار نرخ بهره را افزایش ندهد.

موضع محتاطانه فدرال‌رزرو در حالی اتفاق افتاده که تنها یک هفته به همه‌پرسی 23 ژوئن عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا زمان باقی است. این جابه‌جایی که از آن به برگزیت یاد می‌شود می‌تواند اروپا را وارد رکود کرده، فشار بیشتری روی اقتصاد جهانی گذاشته و موجب تقویت طلا شود.

سها‌م‌ آسیایی در روز پنجشنبه با افت مواجه شدند در حالی که پس از منصرف‌شدن بانک مرکزی ژاپن از اعمال محرک‌های بیشتر، دلار نیز به پایین‌ترین سطح 21 ماه اخیر خود رسید.
    
در روز چهارشنبه، دارایی‌ها در SPDR بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.23 درصدی به 900.75 تن رسید که بیشترین میزان از اکتبر 2013 بوده است. هر اونس نقره نیز با رشدی 1.3 درصدی نسبت به روز گذشته 17 دلار و 73 سنت معامله شد. 
 
در میان فلزات گرانبهای دیگر، قیمت هر اونس پلاتین با 1.4 درصد افزایش به 984 دلار و 40 سنت رسید و هر اونس پالادیوم با رشدی 0.8 درصدی 536 دلار و 20 سنت معامله شد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید