کمرنگ‌شدن احتمال برگزیت، موجب سقوط طلا شد/هر اونس 1280 دلار

کدخبر: ۱۴۶۲۹۶
بعد از ثبت بیشترین رشد یک روزه خود در آخرین جلسه هفته گذشته، طلا در روز دوشنبه افتی 1 درصدی را تجربه کرد. این در حالی است که نشانه‌هایی وجود دارد که خبر می‌دهد شانس ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا افزایش یافته است.
کمرنگ‌شدن احتمال برگزیت، موجب سقوط طلا شد/هر اونس 1280 دلار
 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، سه نظرسنجی جداگانه در خصوص همه پرسی روز پنجشنبه بریتانیا نشان می‌دهد کمپین « ماندن» از کمپین «ترک» گوی سبقت را ربوده است.

 نتیجه این نظرسنجی‌ها موجب تقویت بازارهای سهام آسیا و پوند شده و همچنین درخواست سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پر خطر افزایش داده و باعث سقوط طلا شده است.رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، می‌تواند مجددا اروپا را وارد بحران کند و فشار بیشتری به اقتصاد جهانی وارد کرده و طلا را تقویت کند.
  
هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 1.3 درصدی هزار و 280 دلار و 60 سنت معامله شد. شمش در روز جمعه با رشدی 1.5 درصدی بالاترین رشد یک روزه خود را از سوم ژوئن تجربه کرده بود.   

ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد: «ما معتقدیم که در آستانه همه‌پرسی بریتانیا، بازار طلا اندکی آشفته باقی بماند. سطح مقاومتی احتمالا اندکی بالاتر خواهد رفت.»

با وجود معاملات پرنوسان در آستانه رای‌گیری برگزیت، دارایی‌ها در SPDR‌بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.59 درصدی در روز جمعه به 907.88 تن رسید.
    
آمار روز جمعه دولت نشان می‌دهد، در هفته منتهی به 14 ژوئن، صندوق‌های تامینی و مدیران پولی موضع صعودی خود را در معاملات طلا به بالاترین سطح 5 سال اخیر رساندند.
    
مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ‌فونگ اعلام کرد: « بهترین سناریو برای طلا در روزهای آینده این است که در سطح کنونی باقی بماند و سطح 1300 دلاری را به عنوان سطح مقاومتی برگزیند. اما همچنین احتمال افت قیمت به 1250-1260 دلار وجود دارد. من فکر می‌کنم در انتهای ژوئن، سطح 1400-1300 دلاری یک قیمت منطقی برای طلا خواهد بود.»
   
در میان فلزات گرانبهای دیگر، نقره با افتی 0.8 درصدی 17 دلار و 34 سنت معامله شد، در حالیکه پلاتین و پالادیوم به ترتیب رشدی 0.3 درصدی و 1.1 درصدی را تجربه کردند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید